Svíčky si Vladimíra Fremuthová doma zapalovala odjakživa. Před devíti lety se rozhodla, že chce lásku k nim a k českému sklu spojit. V malé české sklárně objevila stoletou formu a vyrobila prvních pár kusů, dnes ručně vyráběné svíčky značky Meadows dodává do několika hotelů, vytváří speciální dárkové edice pro firmy jako Google nebo J&T a pro státní návštěvy.

„Měla jsem chuť dělat něco svého a přemýšlela jsem, co přesně by to mohlo být, protože jsem chtěla, abych s tou věcí byla opravdu spjatá. Najednou jsem si uvědomila, že můžu vášeň pro svíčky a design promítnout do interiérové vůně a zároveň navázat na tradici českého sklářství. V ten moment jsem věděla, že chci vytvořit značku, která v sobě spojí to nejlepší, co jde,“ vzpomíná Fremuthová.

Bylo jí sedmatřicet, když dala výpověď v německé kosmetické firmě Wella, kde vedla marketingové oddělení, vzala půl milionu svých úspor a začala objíždět české sklárny.

„Začátek opravdu nebyl jednoduchý a chtěl odvahu. Ještě nemáte firmu, zázemí, nemáte ani pořádné vizitky a ve sklárnách se s vámi příliš nemažou. Navíc většinou nemají žádné marketingové oddělení, kde by vám řekli, co všechno je možné. Musíte si to tak sami celé projít, najít a ptát se,“ popisuje Fremuthová, která objela celkem šest skláren, než našla tu v Kamenickém Šenově.

„Zrazovali mě samotní skláři a třeba i můj tatínek říkal, že to nebude fungovat, že prodám dvě svíčky – jednu jemu a druhou manželovi,“ směje se Fremuthová, která si sama namalovala návrh, jak by měla její svíčka vypadat.

První svíčky spatřily světlo světa po roce a půl, ve třech velikostech uvedla na trh prvních šest vůní po 50 kusech. Balení navrhl český designér Zoltán Matuška, parfemaci, knoty a ekologický sójový vosk, který se u nás nevyrábí, kupuje Fremuthová od zahraničních firem. Dnes má v portfoliu celkem 10 vůní a difuzéry, které jí zase fouká česká sklářská firma Bomma.

Díky zkušenostem Fremuthové z předchozí práce a dobrému marketingu začalo Meadows vydělávat hned od začátku. Především po prezentaci na Prague Fashion Weeku se o svíčky začaly zajímat jednotlivé galerie a obchody.

Opravdový rozjezd ale přišel v momentě, kdy začala vytvářet speciální dárkové edice na míru pro společnosti jako Mastercard, Česká spořitelna, Komerční Banka, Google nebo J&T, přičemž jednotlivé zakázky dělají stovky kusů.

„Těm jsem jednoduše zavolala a domluvila si schůzku,“ říká Fremuthová, která své svíčky a difuzéry dodává také do několika českých hotelů, například do pražského Four Seasons.

V sezoně od září do dubna tak prodá stovky kusů svíček a difuzérů měsíčně (jejich cena se pohybuje podle velikosti od šesti set do pěti tisíc korun), které ručně vyrábí s pěti brigádníky. Dostanete je v concept storech, buticích a květinářstvích v Praze, Brně, Ostravě, Bratislavě nebo ve Vídni, jako například Space, Pěkné kvítko, Simple Living, Diagram, Alizé nebo Donati.

Se stejnou odvahou, s jakou oslovila velké firmy, také Fremuthová před dvěma lety zaslala dárkové balení na Úřad vlády, který s ní od té doby spolupracuje. Svíčky Meadows tak dostala například první dáma Francie Brigitte Macron nebo Meghan Markle jako svatební dar.

„O tom jsem se dozvěděla až později a neuvěřitelně mě to potěšilo. Teď vím, že to opravdu stálo za to, a že pokud něco chcete, opravdu byste to měli zkusit,“ uzavírá Fremuthová.