Tanja Gruber působí jako jogínka. Hovoří o čakrách, energiích, rituálech. Zdání ovšem klame, protože i když se věnovala kineziologii na specializované akademii, dříve studovala ekonomii a podnikání na Vídeňské univerzitě.

Kombinace ezoteriky, citu pro přírodní kosmetiku a byznys, stvořila její kosmetickou značku Max and Me.

Ta má obrat 1,5 milionu eur ročně a je zastoupena v Evropě i na Blízkém východě. V Česku je k dostání v karlínském concept storu Byssine a Tanja Gruber je přesvědčená, že jejímu systému pečující kosmetiky, která má fungovat jako rituál, budou zdejší zákazníci rozumět.

I když každý produkt máte používat určitým způsobem a „věřit vysokým vibracím, které rostlinné výtažky v nich obsahují“, jsou za pečujícími přípravky podstatná data.

Například Rituál proti akné je set produktů, kdy čistící maska za 2490 korun, balzám za 1950 korun a květinová mlha za 1850 korun, obsahují čistý manuka med, pudr z thajské mangostany nebo protizánětlivou směs éterických olejů. Jedná se o složky čistící, vysoce kvalitní i antibakteriální.

„Firmu budujeme společně s mým mužem Maxem, je to dítě zrozené z lásky. Velmi nás inspiruje naše biodynamická zahrada, mnoho rostlin, které najdete v našich přípravcích, pochází odsud,“ říká Tanja Gruber.

Nezastírá, že byznys plán drží ve svých rukou právě manžel. Max Gruber je zakladatelem firmy Procam, která dodává specializované softwarové programy pro společnosti jako je Puma, Nike, North Face, Converse a mnoho dalších.

„Nemusíte věřit v žádné nadpřirozené záležitosti, abyste dokázali přijmout skutečnost, že některé rostliny mají hojivé účinky. A právě s nimi my pracujeme,“ vysvětluje Tanja Gruber.

Gruberovi tak naplnili poptávku cílové skupiny, která touží po přírodní kosmetice, ale zároveň vyžaduje luxus. Ten je ve značce Max and Me ztělesněn nejen vkusnými obaly a výrobou v malých sériích, ale především složením: pochází nejen z etických zdrojů, ale má mít tu nejvyšší kvalitu.

Gruberovi také nabízí zákazníkům, aby je navštívili v sídle jejich firmy, které je zasazené do výše zmíněné divoké zahrady ve vídeňské čtvrti Hietzing v blízkosti Schonbrunnského parku.

Celkově má trh s takzvanou čistou kosmetikou narůst do roku 2028 na čtrnáct miliard dolarů, říkají údaje z Businesswire. Max and Me své produkty distribuuje nejen concept storech, ale také v hotelových spa a jógových studiích.

„Co to znamená vysokovibrační? Pořád to v souvislosti se svou značkou opakujete, a já nevím, co si pod tím prakticky představit,“ říkám Tanje Gruber. „Pro mě jsou to suroviny, které mají tu nejvyšší kvalitu, ale zároveň byste měla vědět, že u nás pracují spokojení lidé, kteří do každého flakonku dali hodně pozornosti,“ uzavírá.