Značka povlečení Lejaan (výslovnost je „leján“, ale klidně by to vzhledem k blízkosti k ložnici mohlo být i „ležán“) je nejnovější projekt bývalého úspěšného fotbalisty, spoluzakladatele architektonického studia Delicode a člena našeho výběru 30 pod 30 Marcela Gecova (na snímku uprostřed). Jeho inspirace? To nejměkčí a nejluxusnější vyspání ve špičkových hotelích.

1. Co je to Lejaan?

Lejaan je lovebrand. Ale především je to e-shop s ložním prádlem a froté v minimalistickém designu a v perfektní kvalitě.

2. Kdo za značkou stojí?

Za Lejaanem stojí tři kamarádi, kteří při zrození značky zúročili své dosavadní zkušenosti z předešlých byznysů. Jan Bartoš se osmnáct let zabývá výrobou a distribucí ložního prádla do hotelového segmentu.

Jan Kmoch má zase díky své online platformě We Hate Ironing potřebné IT skills, umí mluvit řečí našich IT kolegů a drží ochrannou ruku nad webem. A ten třetí jsem já. Z našich jmen vzešel i název: z mého vzniklo přesmyčkou „Le“, dvě A v „jaan“ odkazují na dva Jany.

3. Jak se původně profesionální fotbalista a později spolumajitel architektonického studia stane spolumajitelem značky povlečení?

Ještě jako profesionální fotbalista jsem procestoval půlku svého života. Vyzkoušel jsem tak nespočet hotelů, tedy i perfektně ustlaných postelí. Když jsem si pod taktovkou Delicode zařizoval své první bydlení, chybělo mi na trhu povlečení, které by se tímhle prostředím inspirovalo.

Forbes Digital Premium