Čínský výrobce smartphonů Xiaomi zvýšil ve čtvrtém čtvrtletí tržby meziročně o 10,9 procenta na 73,24 miliardy jüanů (zhruba 237 miliard korun), a překonal tak odhady. Pomohla mu silnější poptávka v čase, kdy trh s chytrými telefony ožívá. Firma, která příští týden začne v Číně prodávat svůj první elektromobil SU7, to uvedla ve svém úterním sdělení.

Upravený čistý zisk vzrostl o 236,1 procenta na 4,9 miliardy jüanů. Tím také překonal očekávání analytiků, kteří zisk odhadovali na 3,89 miliardy.

„Jak jsme už dříve čekali, celkový odbyt chytrých telefonů byl ve druhé polovině roku 2023 lepší než v prvním pololetí,“ uvedl v konferenčním hovoru prezident společnosti Xiaomi Lu Wej-ping. „Globální trh se spotřební elektronikou nadále vykazuje trend postupného oživení,“ dodal.

Celosvětový odbyt chytrých telefonů Xiaomi podle údajů výzkumné společnosti Canalys vzrostl ve čtvrtém čtvrtletí meziročně o třiadvacet procent na 40,7 milionu kusů. To čínskou společnost Xiaomi řadí na třetí místo na světě s tržním podílem třináct procent.

V samotné Číně, která pro Xiaomi představuje největší trh, se odbyt zvýšil o dvanáct procent na 9,5 milionu telefonů. Firma tak v žebříčku prodejců figuruje na pátém místě s tržním podílem také třináct procent.

Společnost Xiaomi uvedla, že chce, aby se její vůz SU7 stal jedním z trojice nejprodávanějších elektromobilů v Číně a konkuroval tak americké Tesle a čínskému rivalovi BYD. Čínský trh s elektromobily je největší na světě. Prodej elektromobilů tam za leden až únor meziročně vzrostl o osmnáct procent, za celý loňský rok se zvýšil o jednadvacet procent.