Na brněnské technologické scéně roste další zajímavý počin. Smartlook se zaměřuje na analýzu chování návštěvníků webů a mobilních aplikací a jeho služeb využívají například Alza, O2 nebo Seznam. Nyní tento startup získává investici 3,1 milionu eur, tedy zhruba 81 milionů korun.

Investiční kolo (Series A) vedl holandský fond Airbridge Equity Partners, k němuž se přidali i stávající investoři Novira Capital a Reflex Capital miliardáře Ondřeje Fryce.

„V Reflexu mi obrovsky pomohli s celým procesem od výběru investičního poradce až po finální vyjednávání smluv, věnovali tomu opravdu velké množství času,“ pochvaluje si zakladatel a CEO Petr Janošík (na úvodní fotografii druhý zprava), pro jehož podnikatelskou kariéru jde o zatím největší investiční zářez.

Smartlook, který se letos oddělil od sesterského projektu Smartsupp, pomáhá firmám pochopit, jak se uživatelé chovají na jejich stránkách.

Startup vyvíjí nahrávací systém a analytické nástroje, pomocí kterých se například internetové obchody pokouší odstranit prodejní bariéry. Čerstvý kapitál má značně vylepšit produkt a například umožnit vývoj prediktivních analytických funkcí.

Heatmapa, kde lze pozorovat, kam uživatelé na webu klikají

„Na trhu dosud nebyl žádný jiný program, který by nabízel tak vyspělý systém. V jeho budoucnosti vidíme velký potenciál, říká k investici Rick van Boekel, partner Airbridge Equity Partners.

Čtyři roky starý Smartlook zatím počítá tržby v nižších desítkách milionů korun, přičemž zhruba třetinu generuje ve Spojených státech, kde chce pomocí nové investice svou pozici posílit, otevřít tam pobočku a najmout lokální tým.

Janošík vyjádřil ambici stát se na trhu s podobnými analytickými nástroji lídrem a další investiční kolo už vést právě v USA.