Pařížská rodačka s britskými kořeny Phoebe Philo je považována za jednu z nejtalentovanějších designérek přelomu tisíciletí. Absolvovala prestižní londýnskou uměleckou školu Central Saint Martins a nejprve bok po boku se svou spolužačkou a kamarádkou Stellou McCartney na začátku milénia oživila skomírající značku Chloe, aby pak deset let zářila coby kreativní ředitelka módního domu Céline.

Z francouzské značky, která se v prvních letech nového tisíciletí potácela na hranici úpadku, vybudovala znovu populární brand a vtiskla mu lehce rozpoznatelné kontury svého stylu: minimalistickou estetiku, precizní střih, čisté linie, barvy tón v tónu a doplňky, které nesvítí logy, ale jsou přesto jasně identifikovatelné. To byl rukopis Phoebe Philo.

Ženy celého světa se do Céline znovu zamilovaly a z Phoebe Philo se stala jedna z nejvlivnějších dam světové módní branže – opakovaně získala i prestižní cenu British Designer of the Year a časopis Time ji zařadil mezi nejvlivnější lidi světa.

Když před třemi lety z Céline po úspěšné dekádě odcházela, celý svět se ptal, co bude dál. Philo si vzala čas na oddych a odpočinek, věnovala se svým třem dětem a mezitím spřádala nové plány.

Co bude dál, je jasné teď. Designérka oznámila, že rozjíždí vlastní byznys. Namísto angažmá v některém z dalších módních domů (spekulovalo se hned o několika lukrativních nabídkách) se osmačtyřicetiletá návrhářka rozhodla rozjet vlastní eponymní značku.

Dle odborného portálu Business of Fashion, který informaci přinesl jako první, by nový brand Phoebe Philo měl nabízet širokou škálu sortimentu od módních kolekcí až po doplňky, které bude spojovat „mimořádná kvalita a špičkový design“.

Oblíbená designérka není na rozjezd byznysu sama: důvěru jí dal momentálně druhý nejbohatší člověk světa, miliardář a velký znalec luxusní branže Bernard Arnault. A nejen důvěru. Taky svoje peníze.

Prostřednictvím svého impéria LVMH, zastřešujícího desítky nejluxusnějších módních značek světa, vstoupí Arnault investičně i do nového projektu Phoebe Philo. Přesná výše investice není známá, jde však o menšinový podíl v nové značce a většinovým vlastníkem bude od počátku sama designérka.

Důvěra nejbohatšího člověka v luxusní branži dává nicméně známé návrhářce velkou výhodu do začátků. Lze očekávat, že hned její první přehlídka bude velkou a sledovanou událostí – ostatně jako všechno, s čím byla dosud Phoebe Philo spojená.