skip to main content

Z moravského přeboru do Serie A. Jak se včera, dnes i zítra oblékat jako Ital

2 minuty čtení

Italská elegantní nedbalost se slavně označuje jako sprezzatura. Znalý čtenář Forbesu tento fenomén jistě nepotřebuje vysvětlovat: vybavte si třeba styl Marcella Mastroianniho s kravatou napůl žerdi ve Sladkém životě anebo jeho béžový oblek a persolky ve Včera, dnes a zítra (u nás proslaveného také legendárním skečem).

Anebo si představte partu týpků v perfektně padnoucích košilích, nedbale přehozených péřových vestičkách a nonšalantně uvázaných letních šálách, kteří si dávají své podvečerní aperitivo v přímořském toskánském baru a kolem drkotají vespy.

Reklama

Sprezzatura není jen perfektně padnoucí střih a vysoká kvalita oděvu, je to hlavně způsob, jak outfit (zdánlivě) ledabyle vynosit. Vybral jsem tři tradiční italské krejčovské značky a jejich letošní kolekce, jež se sice pyšní desítky let dlouhou historií, ovšem pojmu sprezzatura rozhodně dodávají ten správný současný nádech.

Značka Canali byla založena v první polovině 30. let – tedy v období, které tradicionalisté rádi označují jako zlatý věk pánského odívání. Luxusní brand Canali má dlouhodobě otevřená vrata do Hollywoodu a obleky s touto visačkou se objevily v bezpočtu filmů.

Mezi znalci se Canali cení nejenom pro obleky, ale především pro separátní nošení. Pod taktovkou nového kreativního ředitele Hyun-Wooka Leeho, který dříve sbíral ostruhy např. ve Versacem, se značka v této sezoně řídí jasným heslem „krejčovská elegance šmrnclá městským stylem“.

U Canali to není jenom všeříkající fráze. Z portfolia pro tuto sezonu mě v Canali zaujaly technické bombery a taky solidní selekce kostkovaných blejzrů. Na rovinu, kostičkované pepito má mít v našich šatnách svoje pevné místo a níže uvedená modrá letní variace od Canali je zcela příkladně cool.

Foto Canali

Corneliani je tradiční brand, který v nedávné minulosti prošel pořádnou transformací. Kreativní ředitel Stefano Gaudioso Tramonte věří v sustainable produkci, což je imperativ nikoli jen ekologický, ale především obchodní. A to je jedině dobře.

Ostatně apel šetrnosti k životnímu prostředí je dnes hlavním módním zaklínadlem. Ještě aby ne, když fashion průmysl patří k hlavním znečišťovatelům planety.

V sezonní kolekci Corneliani mě ani tak nezaujaly široké nohavice po vzoru skejťáckých devadesátek, na ty už jsme si v posledních letech zvykli, ale spíš renesance hnědé barvy u obleků.

Reklama
Foto Corneliani

Neapolsko-milánská značka Rubinacci nepatří mezi italské giganty, ale zato je přímo kvintesencí moderního pojetí sprezzatury. Stačí se podívat na kreativního ředitele a vnuka zakladatele Lucu Rubinacciho. Tato instagramová superstar bývá také hlavní tváří vizuálních kampaní značky.

Luca Rubinacci | Foto Forbes US

Dejte si na Instagramu Lukovy videotutorialy, které jsou geniální pro jeho excentričnost i vtipnou angličtinu. Ač z Neapole, Luca je vyznavačem klasického střihu – například sako nosí pod zadek a má zálibu v britských polobotkách.

Naučte se od něj, jak kreativně pracovat s doplňky a jak stylově (ale opravdu stylově!) uvázat kravatu. Luca vás z moravského okresního přeboru posune přímo do La Ligy.

Reklama
Reklama