skip to main content

Zemřel Kenzo. Slavný japonský návrhář podlehl následkům koronavirové nákazy

2 minuty čtení

Módní svět od neděle oplakává velkou ztrátu. Ve věku 81 zemřel japonský módní návrhář Kenzó Takada, zakladatel globální luxusní značky Kenzo.  Světově proslulý designér podlehl v nemocnici v Neuilly-sur-Seine nedaleko Paříže následkům koronavirové nákazy. 

Přímo to potvrdil i návrhářův tiskový mluvčí, kterého cituje agentura AFP. „Kenzó Takada zemřel v neděli 4. října 2020 v nemocnici Neuilly-sur-Seine na následky covidu-19,“ uvedl návrhářův mluvčí v prohlášení.

Kenzó Takada se narodil 27. února 1939 v Hjógo a od roku 1958 studoval prestižní japonskou módní školu Bunka Fashion College v Tokiu. Mimořádný talent kombinovaný s progresivním pohledem na světový módní a textilní průmysl se Kenzó rozhodl rozvinout v mekce světové módy, tedy v Paříži, kam přesídlil o šest let později. 

Reklama

Takada byl mimochodem vůbec prvním japonským návrhářem, který se trvale usídlil v Paříži. Zde si roku 1964 vybudoval kariéru a také navždy proslavil své křestní jméno. Eponymní značku Kenzo založil v roce 1970 a jeho první módní přehlídka okamžitě vzbudila bouři nadšení a v módním průmyslu i epickou vlnu zájmu o vše japonské. 

První přehlídka značky Kenzo taky rezonovala i v nejprestižnějších módních časopisech. Francouzská Elle ostatně umístila jeden z modelů z první přehlídky debutujícího designéra na titulní straně. To se nikdy předtím ani nikdy potom už nestalo. 

Kenzó Takada | Profimedia

Kenzó se proslavil invenčními střihy, neokoukanými kombinacemi použitých materiálů, extravagantní fúzí mezi asijským a západoevropským pohledem na design a módu. Takada se snažil obohatit evropskou módu o tradiční japonské prvky, neustále však překvapoval novými a novými nápady a nečekaným řešením oděvu. 

V roce 1971 nadchl svým pojetím elegance i druhý břeh Atlantiku, kdy předvedl své kolekce nejprve v New Yorku. Následně zazářil doma v Tokiu. Tou dobou už byl považován za etablovanou globální celebritu. 

Reklama

Kenzó miloval extravaganci a rád šokoval, jeho přehlídky byly často dokonalými divadelními představeními, jako ta pro rok 1978/79, prezentovaná v cirkusovém stanu, kde krasojezdkyně jezdily na koních v průhledných uniformách a Kenzó sám si aplaus a slavnostní finále užil uprostřed manéže, kam vjel na hřbetu slona. 

Od roku 1983 začal Kenzó navrhovat i pánskou módu, v roce 1988 pak představil i první dámský parfém značky Kenzo. 

Kenzo se záhy ukázal být zručným inovátorem v oblasti parfémů. Například jeho vůně Flower by Kenzo s flakonem zdobeným typickým vlčím mákem se stala bestsellerem přelomu tisíciletí a pánský parfém Kenzo pour Homme, v první verzi představený už v roce 1991, je populární dodnes.

V roce 1993 koupil značku Kenzo do svého portfolia francouzský výrobce luxusních doplňků LVMH francouzského miliardáře Barnarda Arnaulta. Jeho součástí je značka Kenzo dodnes. 

Reklama
Reklama