skip to main content
Restart

Zpátky k číslům před pandemií. Jak Emil Langer zrestartoval kroužky pro děti

3 minuty čtení

Dneska Spojené království, za týden Německo a Rakousko. Poté co agentura Berukroužky se začátkem pandemie pomyslně balancovala na hraně života, přišel tým Emila Langera, člena loňského výběru Forbes 30 pod 30, se strategií umožňující vstup na rozvinuté, avšak neméně zasažené západní trhy.

Příležitost pro restart našel Langer, rozhodně ne překvapivě, v onlinu, kam v lednu přesunul své dosud zavřené kroužky pro školáky.

Reklama

Ještě před krizí platforma, která funguje jako spolek, rostla v ročním průměru o polovinu. Přelom roku 2019 a 2020 tak pro ni byl zatím nejúspěšnějším obdobím: pořádala na 150 pravidelných lekcí pro zhruba 1500 dětí, zaměstnávala stovku lektorů a její obrat činil necelých pět milionů korun.

S příchodem pandemie však agentura, která je existenčně závislá na fungování základních škol, musela hledat alternativní cesty k výdělku.

„Zkraje nás zachránily především rezervy z předešlých let. Kdybychom dříve dobře nehospodařili, tak bychom dnes už velmi pravděpodobně nefungovali,“ odhaduje Langer.

Pokusů o záchranu přitom od března 2020 proběhlo několik. Některé úspěšnější, jiné vůbec. Spuštěn byl například prodej balíčků Berubox, tvůrčí sady k výrobě produktů ze dřeva, papíru či samotvrdnoucí keramiky. Ani ten ale nedokázal pokrýt všechny náklady.

Kroužky jsou tematicky velmi různorodé.
Reklama

Úspěch se dostavil až po novém roce, kdy Emil Langer spolu s kolegy spustil výuku sedmi kroužků v online prostředí. Ty jsou tematicky velmi různorodé – od angličtiny přes moderní tance, jógu, keramiku, výtvarku až po kutilskou dílnu.

Poslední je pak pohádkové čtení, které bude nově dostupné zdarma. Kroužek, o nějž dosud nebyl takový zájem, tímto způsobem poslouží k další propagaci platformy.

Od nápadu k realizaci přechodu do neprobádaných vod internetové výuky přitom projekt došel překvapivě rychle.

„Myšlenka přišla někdy kolem Vánoc a vše jsme začali připravovat hned po příchodu do práce 4. ledna. Během čtyř dní jsme to připravili a další týden produkt vypustili do světa,“ vzpomíná Langer.

Jen do první vlny ze současných tří se přihlásilo přes 140 žáků. Dnes kroužky, jejichž cena se pohybuje mezi 1200 až 1500 korunami za deset lekcí, na českém trhu navštěvuje přes 460 dětí.

S třetí vlnou, která výuku zahajuje tento týden, navíc platforma debutuje na Slovensku. Tam se zatím do kroužků přihlásilo čtyřiašedesát žáků.

„Po roce hledání se nám ale podařilo najít něco, co skutečně funguje. Jsme zpátky na číslech, jaká jsme měli před začátkem pandemie, a povedlo se nám to za pouhé dva měsíce od spuštění online kurzů,“ libuje si Langer.

Platformě se navíc otevřely dveře na další trhy, kde se chystá se svými produkty prorazit. Na řadě je Velká Británie, kde Berukroužky začíná hledat své první studenty. Nejinak tomu bude i v Německu a Rakousku, kde se plánovaná kampaň rozjede hned následující týden.

Reklama
Reklama