Productboard se na začátku února pochlubil obří zprávou: od investorů získal 125 dolarů a svou valuaci posunul na 1,725 miliardy dolarů, což dělá v přepočtu zhruba 37 miliard korun. Je to tak aktuálně nejhodnotnější český startup, se špičkovými investory v zádech.

Co ale musí firma dělat, aby ji ocenili na 37 miliard? Odpověď hledejte ve zpětné vazbě – když se budete bavit s jakýmkoliv ze čtyř stovek zaměstnanců, nejčastěji užívané slovo je „feedback“. Productboard cílí na to, aby firmy lépe věděly, na co se mají soustředit, co zlepšit a co vybudovat příště.

Ať už jste Avast, Microsoft nebo Zoom, chcete dělat produkty, které budou používané – a za které vám budou zákazníci platit. Musíte tedy vědět, co zákazníky pálí, co chtějí. Právě tohle Productboard firmám odkrývá.

Cílem je, aby členové produktových týmů nemuseli otevírat Zendesk, Salesforce, Slack, Microsoft Teams nebo e-mailové klienty, ale aby raději měli veškerou zpětnou vazbu z těchto kanálů přehledně na jednom místě.

Následně mohou sledovat, které funkce jsou nejpalčivější a co uživatelům chybí, a podle toho rozdělit priority i rozeslat zadání vývojářům. To vše, aniž by museli opustit rozhraní Productboardu, který si rozumí i vývojářskými nástroji a platformami typu Jiry či Githubu.

Když to shrneme jednoduše: díky Productboardu firmy lépe chápou, kam a proč kráčet. Přesně na tohle přední investoři vsadili 262 milionů dolarů.