Zdeněk Rinth, výkonný šéf a jediný vlastník společnosti Kara Trutnov, se rozhodl, že je načase řešit budoucnost značky, s níž spojil svůj život. Ve svých šestašedesáti letech proto začal hledat nového majoritního vlastníka.
Čtěte také: Začínal po večerech na zrezivělém stroji. Dnes šije pro hasiče i vojáky
„Hodně přemýšlím o budoucnosti firmy. Chci, aby nepřešlapovala na místě a pohnula se dál. Kara potřebuje novou krev,“ uvedl ve velkém rozhovoru pro zářijový Forbes, který právě vychází.
V Kaře, do níž poprvé nastoupil před 43 lety, chce dál zůstat v pozici minoritního majitele a minimálně zpočátku také výkonného ředitele.
Prodejní proces, který má na starosti poradenská EY, by podle něj mohl být dokončen v prvním pololetí příštího roku. Zájemců je prý zatím dost, byť jména uvádět nechce.
„Pro mě je důležité, co může dát nový majitel firmě za vizi do budoucna. Ať už jde o nové okolní trhy, lepší marketing nebo elektronizaci. Tu značku jsem znovu vybudoval z nuly a nechci, aby ji někdo zkazil,“ říká Rinth.
Kara má dnes 47 obchodů, stabilní tržby kolem 400 milionů korun ročně a ziskovost měřenou přes EBITDA zhruba 40 milionů.
Vše o tom, jak Zdeněk Rinth značku vytáhl z krachu a zapomnění, jak funguje (relativně malý) svět kůží a kožešin a jak s tím vším souvisí Uruguay, se dočtete v novém čísle Forbesu.
Úvodní foto: Jiří Turek a Jana Jabůrková