Podnikatel Tomáš Čupr může slavit. Jeho online supermarket Rohlík byl teď oceněn na miliardu eur, asi 25,5 miliardy korun, a zařadil se tak mezi jednorožce, privátně vlastněné firmy s valuací minimálně jedné miliardy dolarů. Čupr teď má s firmou velké plány, hlavně ty zahraniční. Chystá totiž expanzi hned na několik evropských trhů, zejména těch západních.
Políčeno má podnikatel na Španělsko, Francii a Itálii. Na druhé straně od domovského trhu pak chce Čupr působit i v Rumunsku. Mělo by k tomu dojít v „blízké budoucnosti“.
V současnosti je Čupr uprostřed nástupu na německý trh, konkrétně v okolí Mnichova. Tam začal podnikat letos na jaře díky 190 milionům eur, které získal od investorů. Pro potřeby německého trhu ale firma upravila název, najdete ji tam pod názvem Knuspr, což by se dalo nejlépe přeložit jako „Křup“.
Další německy hovořící market má ale jiný název. V oblasti rakouské Vídně Čupr podniká pod názvem Gurkerl.
Podle čeho alternativní jména své značky v cizině vybírá, český podnikatel nikdy příliš neupřesnil. „Gurkerl znamená malá okurečka a pro rakouský trh je to myslím ten správný název,“ řekl jen dříve Čupr. Rakousko bylo ostatně jeho hned druhou zahraniční destinací, službu tam spustil loni v prosinci.
Zahraniční prvenství si firma vyzkoušela v Maďarsku. Tam však Rohlík zůstal věrný svému jménu, jen ho přeložil do místního jazyka, a výsledkem je od roku 2019 stránka kifli.hu. Po nákupu tak alespoň budete vědět, jak si o klasické pečivo říct i v ostatních maďarských obchodech.