Když Robyn Fenty, ve světě známá pod pseudonymem Rihanna, v roce 2017 uvedla na trh Fenty Beauty, snažila se prosadit společnost, která by vyráběla kosmetiku odpovídající všem barvám pleti. Tato společnost pomohla zpěvačce k miliardám.
Podle odhadů časopisu Forbes zpěvaččino jmění činí 1,7 miliardy dolarů – což z ní dělá nejbohatší hudebnici na světě. Ale není to hudba, díky které Rihanna tak zbohatla.
Převážná část jejího majetku pochází z hodnoty značky Fenty Beauty, z níž podle Forbesu vlastní padesát procent. Zbytek spočívá v jejím podílu ve společnosti spodního prádla Savage x Fenty v hodnotě odhadovaných 270 milionů dolarů a ve výdělcích z její kariéry úspěšné zpěvačky a herečky.
Rihanna narozená na Barbadosu má 101 milionů sledujících na Instagramu a 102,5 milionu na Twitteru. Právě díky sociálním sítím se jí podařilo vybudovat tak silný kosmetický brand. Je nejúspěšnější podnikatelkou v kosmetice, které se to podařilo.
Společnost Fenty Beauty, kterou vlastní společně s francouzským konglomerátem luxusního zboží LVMH, který vede Bernard Arnault, druhý nejbohatší člověk na světě, byla založena v roce 2017 s cílem inkluzivity.
Její výrobky přicházejí v rozmanité škále barev. Základ je nabízen v padesáti odstínech, včetně hůře dostupných tmavších odstínů pro ženy tmavé pleti. Produkty, které jsou k dispozici online a v obchodech Sephora, které jsou rovněž ve vlastnictví LVMH, mají obrovský úspěch.
Podle společnosti LVMH do roku 2018, prvního celého kalendářního roku, tato řada přinesla roční příjmy více než 550 milionů dolarů a porazila další značky založené na celebritách, jako je Kylie Cosmetics Kylie Jenner, KKW Beauty společnosti Kim Kardashian West a Honest Co. společnosti Jessica Alba.
Fenty Beauty není jedinou miliardovou značkou Rihanny. V únoru její řada spodního prádla Savage x Fenty získala od investorů 115 milionů dolarů a drží si hodnotu kolem jedné miliardy dolarů. Podle odhadů Forbes si Rihanna ponechává třicetiprocentní podíl. Poslední kolo financování bude údajně použito na akvizici zákazníků a maloobchodní expanzi.
Ne že by se všechno, čeho se Rihanna dotkne, proměnilo ve zlato. V únoru LVMH a Rihanna v prohlášení pro Forbes potvrdily, že ukončily svůj další podnik, špičkový dům módy a doplňků nazývaný také Fenty. Stejně jako mnoho luxusních módních značek i Fenty během pandemie utrpělo a svoji poslední kolekci vydalo v listopadu 2020.
Byznys zpěvačku stojí nejspíš hodně času. Fanoušci Rihanny si stěžují, že její poslední album Anti vyšlo v roce 2016. Dříve Rihanna fanoušky novou hudbou zásobovala každý rok. Zastánci Rihanny ale v jejím podnikání vidí velký přínos v boji proti rasové diskriminaci nejen v oblasti kosmetických výrobků.