Krize akciových trhů, které průběžně přicházejí, většinou žádná velká poučení nepřinesou, lze je opakovaně shrnout do jednoduché poučky, že se dlouhodobě nevyplatí být příliš nenažraný.
Z tohoto pohledu mi krize z roku 2000 připadala výjimečná, protože kromě již uvedené banální poučky mě navíc naučila, že i pravdu (tj. strategicky správnou investici) lze mít smrtelně předčasně, tedy že peníze můžete prodělat i tak, že se vaše sázka svého potvrzení nedožije. Mnohé firmy tehdy nezbankrotovaly proto, že nebyly perspektivní, ale protože přišly na trh moc brzo.
Když se z roku 2000 přesuneme do současnosti, je možno minulých deset let chápat jako přípravu digitální ekonomiky na svou všeobecnou implementaci v tomto desetiletí, a tudíž na její vítězné tažení spotřebitel skou společností. Covidová krize podle mě nepřinesla většinově nové investiční objevy, ale dramaticky akcelerovala postupný zákonitý vývoj minulého desetiletí a dodala mu další dynamiku. Ideální doba na investice, víme-li, co chceme.