Čína tlačí na americký řetězec rychlého občerstvení McDonald’s, aby se v jeho tamních provozovnách před zimní olympiádou dalo platit digitální měnou její centrální banky. Olympiáda je plánovaná na únor. Zprávu přinesl deník Financial Times.
Peking podle jeho zdrojů vyvíjí nátlak i na další americké podniky, aby začaly digitální měnu známou jako e-CNY přijímat. Mezi nimi i na hlavního sponzora olympijských her, platební společnost Visa. A tlak podle nich pociťuje i sponzor amerického olympijského týmu, výrobce sportovního oblečení Nike. Podle amerických kritiků ale systém není bezpečný.
Digitální jüan je projekt čínské centrální banky, který umožňuje provádět platby pomocí aplikace v mobilním telefonu. S digitálními měnami se chystají experimentovat i jiné centrální banky, ta čínská je ale v jeho vývoji nejpokročilejší. Digitální jüan má podle plánu čínské centrální banky existovat společně s hotovostí.
McDonald’s zatím umožňuje platby digitální peněženkou ve 270 provozovnách v Šanghaji v rámci pilotního projektu. Vládě to ale nestačí a požaduje, aby se tato možnost rozšířila do celé země.