Nejen herním světem včera otřásla zpráva o transakci, kterou mnozí právem označují za herní deal století. Microsoft v ní za rekordních 68,7 miliardy dolarů, tedy asi 1,45 bilionu korun, koupil herní studio Activision Blizzard. Pro představu, jeto jen o pár stovek miliard méně, než byl státní rozpočet České republiky na rok 2020.

Za tuto jen stěží představitelnou částku Microsoft získal herní společnost, která má na kontě desítky her, včetně trháků, jako je World of Warcraft nebo Call of Duty. Podívejte se na některé z nejúspěšnějších titulů Activision Blizzard, o které si teď Microsoft rozšíří portfolio.

Call of Duty

Zřejmě největší hodnotu z celého portfolia Activision Blizzard má série válečných stříleček Call of Duty. Pro hry z této řady je typický pohled z první osoby, který hráčům dodává pocit, že jsou přímo ve válečné vřavě. První díl vyšel už v roce 2003 a od té doby série obrazila snad všechny možné válečné konflikty moderní historie a podívala se i do budoucnosti.

Microsoft v rámci Call of Duty dostává pořádný balíček, jen hlavní řada má osmnáct titulů – přidejte ještě speciální vydání pro konzole. Celkem se pod hlavičkou série do dnešního dne prodalo přes 400 milionů kopií her a udržuje si stabilní fanouškovskou základnu, která koupí prakticky cokoli, na čem se název Call of Duty objeví.

Očekává se, že nové hry z této válečné série budou dostupné od prvního dne vydání v herním předplatném Microsoftu s názvem Xbox Game Pass, což by mohlo řadu lidí přesvědčit, aby vyměnili svoje konzole Playstation 5 od Sony za alternativu z dílny Microsoftu.

World of Warcraft

O World of Warcraft jste už nejspíš slyšeli. Sedmnáct let starou populární online mulitplayerovou hru na hrdiny stále hraje ročně okolo pěti milionů lidí z celého světa. A v dobách největší slávy jich bylo skoro padesát milionů. Ti se ve hře pohybují prostředím fantastického světa Azerothu, potkávají se s ostatními hráči, bojují a plní nejrozumnější úkoly.

Už delší dobu se spekuluje o tom, že by hra mohla být vydána také pro konzoli Xbox z dílny Microsoftu. To se teď zdá být po včerejším oznámení téměř jisté. Současně řada hráčů doufá, že nový majitel vlije čerstvou krev do již skomírající hry, která nedosahuje kvalit minulosti a které vývojáři už nevěnují podle fanoušků takovou péči jako dřív.

Hearthstone

Postavy ze světa World of Warcraft potkáte i ve zdarma dostupné karetní hře Hearthstone. Ta před sedmi lety vzala herní svět útokem a postupně si na něm vydobyla místo jako žádná jiná karetní hra před tím. Snad s výjimkou konkurence v podobě Magic: The Gathering.

Hra sklidila pozitivní ohlasy fanoušků i kritiků a zařadila se mezi populární esportové tituly. Pomohla jí k tomu zejména jednoduchá pravidla hry, ve kterých je nicméně velmi těžké stát se mistrem, stejně jako pravidelně vydávaný nový obsah. Navíc ji teď, podobně jako World of Warcraft, zřejmě čeká i verze pro Xbox. Zatím je hra dostupná jen na počítačích a mobilních zařízeních.

Diablo

Diablo je v herním průmyslu ikonou. Jeho první díl z roku 1996 je dodnes považován za jednoho z průkopníků v žánru fantasy her na hrdiny a druhému dílu se nedařilo o nic hůře. Hráči mají v těchto hrách za úkol zabít Diabla, pána zla, který na svět posílá hordy démonů a jiných pekelných protivníků, s nimiž se hráči musí před závěrečným zúčtováním vyrovnat.

Nejnovější Diablo III vyšlo v roce 2012. Už se však pracuje na dalším pokračování a také na mobilní odnoži s názvem Diablo Immortal. Microsoft tak v této sérii získal značku, která bude zřejmě v nejbližší době vydělávat slušné peníze. Tedy v případě, že vývojáři dostojí očekáváním hráčů.

Overwatch

Další ze značek, které Microsoft akvizicí získal, je Overwatch. Online multiplayerová střílečka se v roce 2016 stala jednoznačným hitem a i v současnosti ji pravidelně hraje více než pět milionů lidí. Hráči si v ní mohou vybrat z mnoha různých hrdinů, z nichž každý je vybaven jinými schopnostmi a zbraněmi. To dodává celému zážitku strategický rozměr, který v tomhle žánru nebýval běžný. A navíc se díky tomu hra jen tak neomrzí.

Hra nicméně v posledních letech utrpěla několika rozhodnutími vývojářů, které řadu hráčů odradily a vehnaly do náručí konkurenční střílečky Fortnite. Studio, které za Overwatchem stojí, už však vyvíjí jeho pokračování. To sice zatím nemá pevný termín vydání, ale je tu poměrně slušná šance, že to bude minimálně po finanční stránce znovu úspěch.

Candy Crush

Akvizice Microsoftu přinese i zákazníky mimo tvrdé jádro herní komunity, které zabíjení monster nebo nacistů až tolik nebere. Příkladem je mobilní hra Candy Crush. Tu společnost Activision Blizzard získala v roce 2016, kdy koupila studio King, pod něž spadají i tituly jako Farm Heroes, Pet Rescue nebo Bubble Witch. Tyhle tituly jsou jak tiskárny na peníze, které přes mizivé náklady na vývoj generují obrovské zisky.