Česká e-commerce je zase o něco rozmanitější. Celé Evropské unii se totiž právě otevřela nákupní platforma Allegro, patřící mezi ty největší na světě. Tuzemští zákazníci si tak nyní mohou pořídit zboží od 135 tisíc obchodníků s dodáním do dvou až tří dnů.
Stačí se podívat na portál allegro.com a něco si objednat. Člověk však potřebuje ovládat cizí řeči, zatím je totiž dostupná pouze lokalizace v angličtině nebo polštině. Čeština, ale i další evropské jazyky v nabídce chybějí.
„Mezinárodní expanze je naší prioritou a tento krok pro nás, jedno z nejnavštěvovanějších internetových tržišť světa, představuje v celém procesu významný posun,“ říká generální ředitel společnosti Allegro Francois Nuyt.
Allegro, které má mimochodem v Polsku penetraci srovnatelnou s pozicí Amazonu v USA, se chce uchytit jakožto přední evropská nákupní platforma, což otevírá příležitost nejen pro nákupy, ale také pro obchodníky.
V tuzemských byznysových kruzích už ostatně tahle firma zanechala silnou stopu a je spojena zejména s jedním známým jménem – Jakubem Havrlantem. Naposledy přitom šlo o velký deal. Allegro, jehož českou odnož Havrlant před lety řídil, koupilo za téměř miliardu eur od PPF, EC Investments a Rockaway skupinu e-shopů Mall Group. A svůj miliardový nákup (který tedy ještě čeká na oficiální dokončení) má nyní Allegro v plánu začít naplno využívat.
„Umožnit přístup k milionům nabídek na platformě Allegro zákazníkům a obchodníkům z celé Unie je součástí našich evropských plánů, které zahrnují také plánovanou integraci se skupinou Mall Group, působící ve střední a východní Evropě,“ doplňuje Nuyt.
Allegro loni utržilo 1,14 miliardy eur (meziroční nárůst o téměř 34 procent) se ziskovostí EBITDA okolo 400 milionů eur. Pro platformu zásadní metrika GMV (z anglického gross merchandise value) je samozřejmě ještě výrazně vyšší – na Allegru se v roce 2021 prodalo zboží za více než devět miliard eur, chcete-li 222 miliard korun.