Tuzemský fintechový startup Lemonero se vydává na byznysové dobrodružství do zahraničí. Společnost, která tisícovkám českých a slovenských e-shopů poskytuje finance pro jejich růst, zpřístupňuje své služby v Nizozemsku. Sedmnáctimilionová země má být prvním krokem firmy při expanzi po Evropě.
„Jsme přesvědčeni, že v Nizozemí dokážeme dosáhnout stejně dobrých, ne-li lepších výsledků. A tím podpořit nejen jednotlivce, ale i evropský e-commerce trh jako celek,“ komentuje rozhodnutí Jan Laštůvka, zakladatel a CEO Lemonera.
Klíčovou roli v expanzi startupu, jenž pro automatické financování internetových obchodů využívá datových zdrojů a umělé inteligence, sehrála nedávno peněžní injekce od Komerční banky. Tuzemská bankovní trojka, která s Lemonerem spolupracuje od roku 2020, v něm zkraje léta navýšila svůj podíl – za nižší stovky milionů korun – na bezmála 25 procent.
Další zemí, do níž se firma po Nizozemsku chystá, by měla být Francie, a to v průběhu nadcházejícího roku. Výhledově by Lemonero rádo vstoupilo rovněž do německy mluvících a východoevropských států.
Na všech těchto trzích chce firma online obchodníkům, stejně jako v našich končinách, zjednodušit přístup k finančním prostředkům pro jejich rozvoj a aktuální potřeby. V současnosti je po pár kliknutích mohou získat už do deseti minut. Splácet je následně mohou jak prostřednictvím klasických měsíčních splátek, tak formou revenue based financování, tedy splátek z již uskutečněných obchodů.
Dosud Lemonero tisícovkám menších i větších e-shopů poslalo celkem přes půl miliardy korun.