Portál Slevomat.cz loni zaznamenal meziroční nárůst tržeb o 58 procent, dosáhly 2,9 miliardy korun. Největší poptávka byla po cestování, na zahraničních pobytech firma proti roku 2021 vydělala třikrát více. Vyplývá to z tiskové zprávy portálu. Hospodářský výsledek v ní firma neuvedla.

Nejžádanější zahraniční destinací bylo v minulém roce Polsko, překonalo tak dlouhodobě oblíbené Rakousko, Slovensko a Chorvatsko, uvedl Slevomat. Oblíbené byly zejména pobyty v Krkonoších a u Baltského moře. Zájezdů do Polska společnost meziročně prodala třikrát více, tržby za ně přesáhly tři sta milionů korun, stojí ve zprávě.

Zákazníci za adrenalinové zážitky či volnočasové aktivity loni utratili přes čtyři sta miliard korun, v porovnání s rokem 2021 o 59 procent více, vyplývá ze zprávy. Proti roku 2019 byly loňské tržby vyšší o osmnáct procent, uvedla firma.

„Pro mnoho zákazníků a obchodníků jsme důležitým partnerem. Ukázalo se to nejen během pandemie, ale i nyní, kdy se zhoršuje ekonomická situace. Mnozí se na nás obrací, abychom jim pomohli prodávat, zákazníci naopak hledají zajímavé nabídky,“ uvedl ředitel portálu Ladislav Veselý (na úvodní fotografii).

Slevomat vznikl v roce 2010. Podle informací na webu má více než čtyři miliony registrovaných zákazníků.

Obrat českých e-shopů loni poprvé meziročně klesl, a to z 223 miliard korun v roce 2021 na 197 miliard korun, informovaly už dříve Asociace pro elektronickou komerci a internetový srovnávač cen Heureka.cz.

Poprvé na českém trhu klesl i počet e-shopů, a to o 885 na 50 100 obchodů. Důvodem byly vysoké provozní náklady a rostoucí inflace. Přesto, že obraty e-shopů v minulém roce klesly, rozšířil se sortiment zboží, které zákazníci na internetu nakupují.