Co dělat v kraji, kde byla krize už před covidem a válkou? Proměnit se. Přizpůsobit se době. A oslovit novou klientelu. Dobře to ví Alexandr Rebjonok, generální ředitel Imperial Karlovy Vary, a. s., i Pavel Mencl, šéf sklárny Moser. Společně debatovali ve Forbes BrandVoice podcastu.

Oba jsou zástupci tradičních odvětví. Oba dobře pocítili odliv návštěvníků z Karlovarského kraje, který způsobily události z posledních let.

„V kraji všechno nebylo jednoduché ani před krizí, takže během krize a po krizi logicky nemůže být lépe. Obrovský problém je podle mě jeho dostupnost a možnosti vůbec dělat obchod,“ zmiňuje Mencl jedny z hlavních problémů, na které se podle něho bylo potřeba v dalších letech maximálně zaměřit.

„Kraj je krásný a má obrovský potenciál, ale ten dost možná nejsme schopni naplno využít,“ dodává Rebjonok. Zároveň hovoří o zcela nové podobě lázeňství, která postupně nahrazuje klasické pojetí ve smyslu dlouhodobých pobytů na několik týdnů a komplexní léčbu daného problému.

Alexandr Rebjonok a Pavel Mencl s moderátorkou podcastu Nelou Vítovou (zprava)

„Lázeňství v té podobě, v jaké jsme ho znali, se podle mě už nikdy nevrátí. V té podobě, jak jsme byli zvyklí ho dělat, se obávám, že dnes už nenachází pochopení. V dnešní uspěchané době je velmi pracné, aby člověk obětoval dva až tři týdny svého času, když může zajít do lékárny,“ říká.

Typickými klienty, kteří chápou klasické pojetí lázeňství, jsou především Rusové, kterých v kraji od roku 2014 postupně ubývá a od loňského roku v důsledku války na Ukrajině kraj nenavštěvují téměř vůbec. I proto se Imperial zaměřil více na krátkodobější wellness a snaží se koncepci lázeňství přizpůsobit potřebám současných hostů.

V Moseru je aktuálně situace velmi podobná. „Mezeru vyplňuje česká a německá klientela, která má zároveň ale jiný apetit a jiná očekávání. Brzy by měli začít znovu jezdit také korejští klienti díky obnovené lince do Prahy,“ říká Mencl.

Jak se Karlovarskému kraji daří zotavování z krize? Co vše se musí změnit, aby tradiční firmy mohly nejen přežít, ale nadále také prosperovat? A do jakých oblastí poputují největší investice? Poslechněte si další Forbes BrandVoice podcast.