Prodej nových osobních aut s hybridním pohonem za jedenáct měsíců roku vzrostl o 45 procent na 37 233 vozů. Z toho 5192 aut tvořily plug-in hybridy do zásuvky, jejichž prodej se zvýšil o 63 procent. Prodej elektromobilů stoupl o sedmdesát procent na 6128 vozidel. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
Nejprodávanější hybridní značkou je Toyota s 9131 vozy, druhé je BMW s prodejem 3895 hybridů a třetí Škoda, která prodala 3433 vozů, a odsunula tak na čtvrtou pozici Ford s 3272 prodanými auty. Škoda zároveň s 994 vozy vede kategorii plug-in hybridů.
Mezi elektromobily je díky snížení cen nejprodávanější americká Tesla s 1468 vozy, následuje Škoda s prodejem 1372 kusů modelu Enyaq a třetí Volkswagen s prodejem 580 elektromobilů. Na dalších místech jsou Hyundai a Mercedes-Benz.
„Podíl prodeje elektrifikovaných vozů od ledna do listopadu přesáhl jednadvacet procent. Většinu stále tvoří hybridy s osmnácti procenty trhu. Předpokládáme ale, že podíl elektromobilů v příštím roce s nově vypsanou státní podporou dále poroste,“ uvedl ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška. Stát nedávno vypsal dotační výzvu pro firmy na nákup elektromobilů a vozů na vodík v celkovém objemu 1,95 miliardy korun.
V Česku se od ledna do konce listopadu prodalo 206 297 nových osobních aut, což je meziroční nárůst o 16,2 procenta.