Firma Bagind na konci letošního ledna zavřela své kamenné prodejny. Uzavření poboček společnost oznámila na svých webových stránkách. K prohlášení dodala, že důvody jsou čistě ekonomické. S prodejem kožených výrobků pokračují na e-shopu.
Firma byla založena v roce 2017 podnikatelem Lukášem Matějčkem ve spolupráci s Václavem Staňkem, členem našeho žebříčku 30 pod 30. O uzavření prodejen v Praze, Brně a ve Zlíně společnost informovala na svých webových stránkách s odůvodněním, že dlouhodobě negenerovaly takové výnosy, jaké by firma potřebovala.
„Důvody pro uzavření prodejen jsou tedy čistě ekonomické. Už teď usilovně pracujeme na tom, abyste naše výrobky v offline světě našli třeba v partnerských prodejnách,“ stojí v prohlášení firmy. Zároveň dodávají, že prodejnám nedávají sbohem navždy, a hned jak to situace dovolí, chtějí nějakou znovu otevřít.
Příběh kožených batohů začal dva roky před samotným vznikem značky. Tehdy Lukáš Matějček vyrazil do Indie, kde ve městě Džajsalmér narazil na stánek s koženými batohy, jeden z nich si koupil a odvezl do Prahy. Po návratu slýchával samou chválu, a tak se v jeho hlavě zrodil nápad přinést stejné i na český trh.
V kamenných prodejnách Bagindu původně Staněk prodával i své boty Vasky. Po osamostatnění a otevření vlastních prodejen značky Vasky se ukázalo, že čísla Bagindu nikdy nebyla úplně vysoká. Staněk říká, že prodejny jsou pro jeho značku obuvi a doplňků klíčové: „U věcí, které není nutné si zkoušet, prodejny takovou roli nehrají. Batoh si zákazník může objednat online a nebojí se, že mu nebude sedět.“
Prodejní čísla Bagindu podle jeho slov mluvila jasně. „Loni jsme až do konce roku čekali, jestli vánoční sezona, která pro nás bývá důležitá, prodejní čísla zlomí. Nestalo se. Tím pádem rozhodnutí uzavřít prodejny bylo čistě racionální,“ popisuje Staněk Hospodářským novinám.