I sázka na špatného koně může vynést jmění. Americký řetězec rychlého občerstvení Wingstop vydělal desítky milionů dolarů na nejdelší sérii porážek v historii basketbalové ligy NBA.
Když před sezonou nejlepší basketbalové ligy světa podepisoval americký fastfood Wingstop spolupráci s týmem Detroit Pistons, mohli si zástupci známé „křidélkárny“ mnout ruce.
Deal zahrnoval jejich logo na všech zveřejněných výsledcích na sociálních sítích týmu a řadu promoakcí lákajících fanoušky do jejich provozoven. Tehdy ale netušili, že podepisují smlouvu s jedním z nejhorších týmů v historii ligy.
Radost měli i fanoušci. Řetězec slíbil přidat ke každé objednávce pět křidýlek zdarma pokaždé, když Detroit vyhraje – stačilo při objednávce online zadat kód „PISTONS“. Mnoho kuřete navíc si ale hladoví fandové neužili. Detroit v rozmezí od 30. října do 28. prosince prohrál všech svých 28 zápasů v řadě. A vytvořil tak mimochodem nový rekord ligy.
Jenže čím horší výsledky týmu byly, tím více se svět bavil nepovedenou kampaní fastfoodu. Ten se však smál jako poslední. Kuřecí šílenství, které se spojilo s virální hororovou sérií porážek, nakoplo hospodářské výsledky Wingstopu o desítky procent.
Od začátku neslavné detroitské šňůry začaly akcie Wingstopu stoupat: ze 177,95 dolaru vyrostly prakticky o sto procent na 334,05 dolaru ke 23. lednu letošního roku. Firma s 1975 pobočkami ve Spojených státech vykázala za čtvrtý kvartál čistý příjem 18,8 milionu dolarů – o 21,7 procenta více než ve čtvrtém kvartále předchozího roku.
Prodeje pak vystřelily mezikvartálně skoro o sto milionů dolarů, čistý zisk vyskočil o deset milionů. S více než 3,5 miliardy dolarů v příjmech za celý rok 2023 si Wingstop meziročně polepšil o sedmadvacet procent.
Navíc se mu virálně zadařilo také u jiného týmu. Řecko-nigerijská superstar Giannis Antetokounmpo během jednoho z domácích zápasů v Milwaukee vytáhl telefon, aby mohl naskenovat QR kód na křídla od Wingstopu zdarma.
Antetokounmpo si jen hraním basketbalu vydělá ročně přes 45 milionů dolarů, vábení gratis kuřecích křídel ale neodolal. Později se nechal vyfotit, jak si bere objednávku do týmového letadla.
V tiskové zprávě k výsledkům řetězce rychlého občerstvení sice není ani zmínka o kampani spojené s basketbalovým týmem z Detroitu, firma si je ale dopadu reklamy dobře vědoma.
„Disponujeme zvýšeným množstvím investic do reklamy, které rostou v souladu s růstem našich systémových tržeb o zhruba třicet procent,“ uvedl Michael Skipworth, prezident a generální ředitel společnosti. „Díky tomu se můžeme objevovat na prémiovějších místech, jako jsou živé sportovní přenosy. Ve velké míře jsme se objevili v NFL a nyní se objevujeme v NBA.“