Julián Jančík začal v Praze pod názvem Next.Move budovat moderní fitness kluby plné designu a nejnovějších technologií. Za dva roky z nich vytvořil milionový byznys a tuzemský trh převrátil naruby.
Potemnělou místnost rámují barevné neony, okolní zrcadla odrážejí řadu identických černých pytlů, ve vzduchu voní eukalyptus. V pozadí pulzuje energická hudba, vše působí minimalisticky, stylově, komfortně. Nebýt okolních strojů, které na svých chytrých obrazovkách přesně vypočítávají cvičební zátěž, nevěděli byste, zda vcházíte do posilovny, nebo do nočního klubu.
„Chtěl jsem vytvořit fitness zážitek. Místo, kde se lidé budou cítit dobře a budou tam chtít trávit čas,“ poznamenává charismatický podnikatel v bílé košili, ve které by v klasické činkárně působil jako zjevení.
Julián Jančík začal pod značkou Next.Move před dvěma lety budovat síť moderních posiloven – prémiových fitness klubů, které se v mnohém vymykají představě o nehostinných posilovnách, jaké jste v Česku do té doby našli nejčastěji.
Na tuzemském trhu, ovlivněném zaměstnaneckými benefity a důrazem na cenu, působil jako trn v oku. Jeho kluby se však brzy staly mekkou fitness influencerů a postupně i dalších Pražanů bez ohledu na věk či kondici.
„Nejsme fitko pro influencery, byl to spíš vedlejší produkt moderního prostředí a promyšleného brandingu. Cílíme na všechny bez ohledu na to, kde na svojí cestě za zdravým životním stylem jsou. Ať už jste na své fitness cestě kdekoli, u nás můžete udělat svůj vlastní next move. Naše komunita vám dá maximální podporu,“ dodává.
Rodilý Ostravan podnikal před návratem do Česka v Nizozemsku, kde budoval firmu na poskytování personálu na letišti. Když ale pandemie ochromila cestovní ruch a s ním i potřebu letištního personálu, pětatřicetiletý podnikatel přemýšlel, co dál.
„Už tehdy jsem propadl cvičení a došlo mi, že když se občas vracím do Česka, hezké a moderní fitness kluby jako v Nizozemsku tady nejsou. A tak jsem si řekl, že bych tohle západní pojetí fitek mohl přinést do Prahy,“ vzpomíná s tím, že k podnikání mu navíc nahrával fakt, že mnoho lidí si za covidu uvědomilo důležitost péče o vlastní zdraví.
Pár týdnů po zrození nápadu měl už v hlavě promyšlený koncept prémiového fitness klubu, který by kromě designu a nejnovějších technologií poskytoval svým členům služby navíc – od prémiové kosmetiky přes výběrovou kávu v lounge zóně, zdravý fuel bar až po vlastní koncepty skupinových lekcí a podporující komunitu.
„Spojil jsem se se svojí dávnou známou Veronikou Dimitrovovou, která v té době už byla fitness trenérka a v téhle komunitě se dlouho pohybovala. Když jsem jí svůj nápad představil poprvé, říkala, že jsem se zbláznil, že mi lidé budou krást toaletní papír, natož luxusní vybavení a mýdla,“ směje se. „Byl jsem přesvědčený, že se mi podaří přilákat lidi, kteří to dělat nebudou,“ dodává.
A taky že ano. Next.Move tak má dnes bezmála dva a půl tisíce členů, 150členný tým a čtyři pobočky. K té první, v pražských Holešovicích, která otevřela před dvěma lety, loni přibyly další na Vinohradech, Smíchově a v Karlíně.
Každá pobočka je designově promyšlená a na míru zasazená do budovy, ve které se nachází, v každé navíc najdete jiné lekce specifické pro danou pobočku i charakteristické vybavení, od sauny přes prostor pro box či vyhřívanou hot jógu až po venkovní fitness.
Největší klub se nachází v Karlíně, v designovém bytovém domě Fragment od developera Trigema byl vůbec prvním komerčním nájemníkem. Investice do pobočky, jejíž příprava trvala osmnáct měsíců a která dnes představuje vlajkovou loď celého Next.Move, přesahovala čtyřicet milionů korun.
„V době, kdy jsme začali jednat o nájmu ve Fragmentu, jsem měl jen náčrt na papíře a jednu pobočku v Holešovicích, která fungovala dva měsíce, takže jsme neměli žádná čísla, která bychom jim mohli ukázat,“ vzpomíná Jančík s podivem, že do jeho byznysu developer tehdy vložil důvěru.
A nebyl sám. Do Next.Move, který Jančík od začátku financoval převážně z vlastních zdrojů, vstoupil loni v létě investor Jozef Janov, který od zakladatele odkoupil sedmdesátiprocentní podíl. Pro finančníka, známého mimo jiné jako správce fondu Hartenberg ze svěřenských fondů Andreje Babiše, šlo o soukromou investici, a Jančíkovi se tak podle jeho slov uvolnily ruce na další rozvoj kapitálově velmi náročných posiloven.
„Po dlouhé době mi to dovolilo konečně se nadechnout. Financování nových klubů bylo extrémně náročné. Prodal jsem svůj nizozemský byt, podíl ve svém tamním podnikání, přesto bychom se bez této investice dál neposunuli a jsem moc rád, že se nám podařilo najít partnera, se kterým jsme si i lidsky sedli,“ vysvětluje motivaci za prodejem majoritního podílu.
Aktuálně je kapacita všech klubů z více než poloviny naplněná a Next.Move, který ročně utrží okolo padesáti milionů korun, je už několik měsíců v černých číslech. Většina výnosů pochází z členství, za které členové platí dva a půl tisíce korun měsíčně, bezmála desetinu obratu představují výnosy z takzvaných fuel barů.
Teď si navíc Jančík našel další výzvu – spolu s týmem trenérů z Next.Move spustil před pár týdny fitness aplikaci Next Workout, kterou chce nabízet po celém světě a stejně jako ve svých fitness klubech přesvědčit propracovaným designem a promyšleným konceptem další lidi, že stojí za to začít cvičit. „Zatímco kapacity klubů jsou aktuálně čtyři tisíce lidí a není možné je nafukovat, digitální byznys je škálovatelný donekonečna,“ pochvaluje si.
Do vedlejšího byznysu, ve kterém firma Next.Move drží šedesát procent, navíc přizval své kolegy, kteří mu fitko pomohli vybudovat – kreativce Roberta Marka, fitness koučku a chief vision officerku Veroniku Dimitrovovou a svého bratra Kristiána Jančíka, který mu kromě finanční pomoci v začátcích pomáhá také s technickým nastavením byznysu. Trojice spolu s Jančíkem, který drží osobně podíl také přímo ve firmě Next.Digital 2023, společně v aplikaci drží zbylých čtyřicet procent.
V aplikaci, jejíž měsíční předplatné vyjde v přepočtu na pět set korun, cílí v první fázi na sto tisíc platících uživatelů, na vyhodnocování prodejů je však podle něj zatím brzy. „Našim členům jsme aplikaci zpočátku zpřístupnili na nějaké období zdarma, proto je těžké odhadovat, kolik z nich se přerodí v platící zákazníky,“ vysvětluje s tím, že vytyčeného milníku by se mu mělo povést dosáhnout nejpozději za čtyři roky.