Byznys se sportovní výživou a lifestylovými produkty slovenského podnikatele Dalibora Cicmana hlásí rekordní rok. Skupina šestnácti e-shopů vloni utržila 4,2 miliardy korun. 

GymBeam vloni vyrostl o 66,8 procenta, EBITDA se přehoupla přes sedmnáct milionů eur (zhruba 407 milionů korun). „Překonali jsme loňský rozpočet o šestnáct procent. Podařilo se nám výrazně uspět s vlastními řadami produktů,“ uvádí Cicman, který GymBeam založil a vede.

Firma se tak řadí k nejrychleji rostoucím fitness a lifestyle značkám ve střední a východní Evropě. Dalibor Cicman začal podnikat už během studií ekonomie a dlouhodobě sází na přesná data z trhu a analýzu trendů. „V růstu nám pomáhají data z Googlu, Meta platforem a také platformy TikTok, plus naše vlastní data,“ popisuje.

Nejsilnější pozici mají v Česku a na Slovensku, nejrychleji rostoucími pro ně byly v loňském roce trhy v Polsku a Itálii – ve druhé jmenované zemi plánují vybudovat nový sklad na zelené louce. 

Hlavní letošní investicí bude pět výrobních linek a automatizace hlavního skladu v Košicích za více než sedm milionů eur. „S vlastní výrobou jsme začali předloni. Tehdy to byl vstup do neznáma a do přísně regulovaného byznysu, ale jednoznačně se nám osvědčil,“ říká Cicman.

„V současnosti tvoří osmdesát procent prodejů naše vlastní řady, od doplňků stravy až po oblečení,“ vypočítává. Čísla také potvrzují nárůst zájmu zákazníků o přípravky podporující kognitivní schopnosti a nyní stále populárnější téma longevity, tedy jak žít delší život ve zdraví.