Společnost RegioJet za první pololetí letošního roku přepravila po železnici čtyři miliony lidí, meziročně o tři sta tisíc více. Oproti stejnému období roku 2019, tedy před pandemií covidu-19, dopravce přepravil o milion cestujících více. Autobusy RegioJetu v prvním pololetí tohoto roku jelo na dva miliony cestujících, podobně jako loni i v roce 2019.

Největší růst dopravce podle mluvčí Alexandry Janoušek Kostřicové zaznamenal na mezinárodních vlakových linkách. „Například na vnitrostátních trasách na Slovensku nebo na trase Vídeň–⁠⁠⁠⁠⁠⁠Budapešť vzrostl počet cestujících z šedesáti tisíc v roce 2019 na 330 tisíc v roce 2024,“ uvedl výkonný ředitel vlakové dopravy RegioJet Jakub Svoboda.

Celkem RegioJet v mezinárodní železniční dopravě v prvním pololetí přepravil 920 tisíc cestujících, o patnáct procent více než v roce 2019.

Cestující podle mluvčí jezdí vlakem delší trasy, cesta průměrného pasažéra se zvýšila z přibližně 270 kilometrů v roce 2019 na tři sta kilometrů letos. Vlaky RegioJetu letos jezdí na Slovensko, do Rakouska, Maďarska, Polska nebo na Ukrajinu.

Zájem se zvýšil také na spojích s Ukrajinou. Nejrychleji roste zájem o linku mezi Prahou a polskou Přemyšlí u hranic s Ukrajinou, loni ji podle mluvčí využilo 230 tisíc cestujících. V březnu zavedená linka Praha–⁠⁠⁠⁠⁠⁠Košice–⁠⁠⁠⁠⁠⁠Čop do konce června převezla téměř 23 tisíc cestujících.

Stabilní zůstal podle dopravce počet cestujících, kteří využívají vlaky na rychlíkových linkách R23 z Kolína do Ústí nad Labem a R8 z Brna do Ostravy a Bohumína.

V autobusové dopravě si firma loňský počet cestujících udržela. Loni dopravce pořídil dvacet nových patrových autobusů s uspořádáním sedadel po třech místo po čtyřech, což zahrnuje dvě sedadla vedle sebe a jedno samostatné sedadlo přes uličku. Nové autobusy získaly podle mluvčí Janoušek Kostřicové od cestujících pozitivní ohlasy, větší zájem však zatím RegioJetu nepřinesly. Dopravce je využívá především na mezinárodních linkách.

Česká společnost RegioJet je soukromým provozovatelem vnitrostátní i mezinárodní železniční a autobusové dopravy. Vznikla v roce 2009 jako dceřiná společnost Student Agency Radima Jančury. Od roku 2011 provozuje pravidelnou osobní železniční dopravu.

Pro vlaky v typické žluté barvě, které přinesly do tuzemské dálkové dopravy konkurenční prostředí, byla první vážnější nehodou čelní srážka jeho expresu a nákladního vlaku v Pardubicích na začátku června.

Při tragické nehodě čtyři lidé zemřeli a další tři desítky se zranily, škody na obou soupravách a na trati přesáhly 110 milionů korun. Podle prvních zjištění Drážní inspekce rychlík RegioJetu minul návěstidlo zakazující jízdu a vjel do postavené cesty pro nákladní vlak.