Tesla ve třetím fiskálním kvartálu letošního roku vykázala čistý zisk ve výši 143 milionů dolarů a překvapila tím nejen Wall Street. Zisk na akcii činil 1,86 dolaru, přičemž analytici v průměru odhadovali ztrátu 0,42 dolaru. Titul na burze reagoval skokovým pětinovým nárůstem.
Firma v daném období utržila 6,3 miliardy dolarů, což představuje oproti Q3 2018 pokles zhruba o 500 milionů. Tesla však meziročně dodala o 16 procent více vozů a pokles v tržbách se připisuje zejména uvedení možnosti leasingu na Model 3. Takto financovaných vozů prý v posledním čtvrtletí bylo 6500.
První i druhé čtvrtletí přitom Muskova automobilka skončila ve ztrátě, která dohromady přesáhla miliardu dolarů. Uplynulý kvartál proto investorům dává naději, že navzdory názorům shortařů a dalším skeptikům si na sebe Tesla možná dokáže vydělat.
„Naše provozní náklady jsou na nejnižší úrovni od doby, kdy jsme začali Model 3 vyrábět,“ řekl v konferenčním hovoru k výsledkům Elon Musk a bez rozmýšlení začal komentovat situaci v Číně. Šanghajská Gigatovárna prý během října prošla zkušebním provozem, vyrobila první vozy a podle Muska se stane šablonou pro budoucí růst Tesly.
Produktově prý bude tahounem Model Y, jehož výroba se v kalifornském Fremontu stále připravuje a kterým se v létě 2020 mají vozit první majitelé. „Nedávno jsem řídil první verzi a myslím si, že se bude prodávat lépe než Model S, X a 3 dohromady,“ uvedl čtyřicátý nejbohatší člověk světa.
Úspěch Tesly nicméně aktuálně přímo závisí na „lidovém“ Modelu 3, který představoval 82 procent veškerých vozů, jež automobilka v posledním čtvrtletí dodala na trh. Na začátku roku společnost odhadovala, že dodá 360 až 400 tisíc vozů. Se dvěma měsíci před námi její představitelé nyní tvrdí, že se přes onu spodní vytyčenou metu dostane.