skip to main content

Avon v čase Covidu: dvojciferný nárůst registrací, online objednávky vzrostly o stovky procent

AdVoice

Kosmetická společnost Avon zaznamenala výrazný nárůst v počtu nových registrovaných Avon Ladies a Avon Gentlemanů v České a Slovenské republice, aktuálně o 2100. Katalyzátorem růstu se stala nová situace v zaměstnanosti, kdy si lidé hledají nové výdělečné příležitosti. Zvýšil se i počet online objednávek – oproti roku 2019 měl prodej přes elektronický katalog nárůst přes 620 %.

Jak vyplývá z údajů o počtu nezaměstnaných v obou zemích ztráty pracovních míst v důsledku pandemie se dotkly více žen než mužů. Avon jim proto zjednodušil a zatraktivnil obchodní model tak, aby mohly získat mnohem více výhod než doposud. 

2100 nových registrací, které Avon Česko a Slovensko eviduje od začátku zavedení karanténních opatření, představuje v porovnání se stejným obdobím minulého roku představuje víc než dvouciferný nárůst. Vzhledem k tomu, že ženy, které přišly o práci, se poohlížejí po nových možnostech seberealizace, očekává kosmetická společnost nárůst nových registrací i v následujícím období.

Po celém světě má Avon přes 5 milionů Avon Ladies, kterým umožňuje jednoduché nakupování pro sebe, rodinu a svých známých pomocí digitálních nástrojů. Díky tomu si mohou svoji vášeň pro kosmetiku přeměnit z hobby na kariérní příležitost. 

Avon Ladies mají mimo jiné možnost být nezávislé a obchodně spolupracovat s Avonem jako Sales Leaderky. Jako Sales Leaderky se věnují vlastním prodejním aktivitám a zároveň zabezpečují nábor a zaškolení vlastního týmu tvořeného Avon Ladies. V roce 2019 si tyto samostatně pracující ženy, které mimochodem tvoří 4 % členské základny Avonu, celosvětově vydělaly 273,5 milionů dolarů, přičemž v České republice a na Slovensku byla tato částka víc než 157 miliónů CZK.

Se záměrem podpořit základnu Avon Ladies v České a Slovenské republice v době krize, včetně nově registrovaných, se společnost Avon snaží výrazně zatraktivnit podmínky obchodování.

Zaměřuje se zejména na posílení digitálních nástrojů pro zjednodušení a urychlení podnikání, protože počet objednávek přicházejících z online katalogů se zvýšil téměř pětinásobně na obou trzích a online obrat se zdvojnásobil v porovnání s rokem 2019. Už téměř pětina Avon Ladies/ Gentlemanů aktivně používá aplikaci AvonOn – jedinečný zdroj všech důležitých informací o kampaních, který umožňuje zadávat objednávky dvakrát rychleji než předtím, sdílet důležitý přizpůsobený obsah na sociálních sítích během pár vteřin a spravovat účet z odkudkoliv.

„V rámci digitalizace Avonu považuji za největší novinku, mobilní aplikaci AvonOn. Jde o revoluci v možnostech spravování svého byznysu v Avonu. Tento nástroj neustále vylepšujeme a vyvíjíme. Momentálně nabízíme kromě možnosti objednání i další funkce, ze kterých nejvýznamnější je možnost propojení aplikace se sociálními sítěmi a sdílení marketingového obsahu jako jsou produktové i brandové obrázky, videa a další materiály důležité k podpoře prodeje přes sociální platformy. Tato nová aplikace, která již funguje na Slovensku a během podzimu ji chceme zavést taky v České republice, významně podporuje tzv. social selling – formu podnikání online s využitím sociálních sítí a jednoduchou správou přes mobilní telefon,“ uvedla Karina Takovenko, General Manager Slavics Avon.

Avon.cz