Porsche začíná psát další kapitolu elektrické budoucnosti – luxusní sedan Taycan dostává sourozence: všestrannou verzi Cross Turismo. Už Taycan ukázal, že přechodem na elektriku německá značka rozhodně neztrácí nic ze své sportovními geny protkané DNA, vždyť tenhle elektromobil umí z nuly na stovku zrychlit za 2,8 vteřiny a jeho výkon překračuje 760 koní.

V nové, zvýšené variantě je z něj elektrický kombík či sportovně přikrčený crossover, který zvládne celou řadu dalších rolí než jen razantní odpich a svižné cestování po dálnicích. Je to auto pro ekologicky smýšlející řidiče, pro rodiny, dobrodruhy i pro ty, které na Porsche pořád baví hlavně řízení a pořádný výkon.

Podobně jako Taycan i Cross Turismo těží z výhod pokrokového elektrického pohonu na základě 800V architektury. Nový špičkový podvozek s pohonem všech kol a adaptivní vzduchové odpružení mu navíc zaručují nekompromisní dynamiku i mimo zpevněné cesty.

„Jsme ti, kteří každý den hledí za obzor. Neustále hledáme nové cesty mimo vyjeté koleje,“ prezentuje německá automobilka svůj nový model. Všestrannost Taycanu Cross Turismo jí v Česku pomůžou prezentovat známé osobnosti, mistři různých oborů. „Poznejte různé tváře osobností, které mají odvahu vydat se napříč různými světy,“ startuje Porsche svůj projekt CrossMasters.

Zapojili se do něj lifehacker Petr Mára, fotograf Benedikt Renč, designér Petr Novague, šéfkuchařka a influencerka Kamila Rundusová alias Kamu nebo designérka a šperkařka Markéta Márová. Každý z nich má vlastní pohled na život, práci, a nakonec i na nové Porsche.

„Porsche Taycan za mě osobně reprezentuje posun značky Porsche k elektromobilitě při zachování všeho, co od Porsche očekáváme. Skvělý řidičský zážitek, design, kvalitu, jízdní vlastnosti. Technologicky Taycan nabízí mimo jiné ultrarychlé dobíjení rychlostí až 270 kW/h, takže zastávky na cestě Říma zaberou právě tolik času, aby si člověk stihl dát espresso a rychlý snack a mohl si znovu užívat řízení,“ popisuje svoje dojmy s novým modelem Petr Mára.

Projekt CrossMasters má být inspirací. Vzkázat, že Taycan Cross Turismo a s ním i celá tradiční německá značka směřují od benzinem vonících sporťáků k trvale udržitelné mobilitě pro všechny. „Považujeme se za průkopníky trvale udržitelné mobility: do roku 2025 bude polovina všech našich nových vozidel disponovat elektrifikovaným pohonem – v podobě čistě elektrické nebo plug-in hybridní technologie. V roce 2020 měla elektrický pohon celá třetina námi prodaných vozidel na evropském trhu,“ vzkázal předseda představenstva společnosti Porsche AG Oliver Blume.

„Elektrické mobilitě patří budoucnost a prostřednictvím modelu Taycan Cross Turismo, který uvádíme na český trh právě v těchto dnech, činíme další významný krok tímto směrem,“ dodává výkonný ředitel importéra značky Porche pro český trh Jan Sedláček.

Taycan Cross Turismo se opravdu vymyká. Vzhledem navazuje na koncept Mission E Cross Turismo, prezentovaný v roce 2018 na autosalonu v Ženevě: boční profil je definován sportovní linií střechy svažující se směrem k zádi – tradičně označovanou návrháři Porsche jako „flyline“.

Off-roadový styl pak dodávají například lemy kolem podběhů kol, ochranné spodní kryty na přídi i zádi a odlišné boční prahy. V rámci paketu Off-Road Design jsou dostupné i speciální ochranné klapky v rozích nárazníků a na koncích prahů.

Díky kombi tvarům se zvětšil prostor nad hlavou pro cestující na zadních sedačkách o 47 mm. Zavazadlový prostor má objem 446 litrů, v případě sklopení opěradel zadních sedadel se zvětší na více než 1212 litrů. Speciálně pro Taycan Cross Turismo vyvinulo Porsche zadní nosič až pro tři jízdní kola, který umožní i pohodlné otevírání výklopné zádě.

V nabídce jsou čtyři výkonové verze od 380 po 625 koní. Vždy s dvěma elektromotory a vysokonapěťovou baterií o celkové kapacitě 93,4 kWh zabudovanou v podlaze. Slibovaný dojezd se pohybuje od 388 do 456 kilometrů a při extrémně rychlém nabíjení lze baterii dobít z pěti na osmdesát procent za 22,5 minuty.

Nejvýkonnější verze Taycan Turbo S Cross Turismo má v režimu overboost pro Launch Control výkon dokonce 761 koní a z nuly na sto vystřelí za 2,9 vteřiny.

Standardem pro všechna čtyři provedení je pohon všech kol a adaptivní vzduchové odpružení. Díky příplatkovému paketu Off-Road Design je možné zvýšit světlou výšku až o 30 mm, což vozu umožní i jízdu v náročném terénu. Standardně nabízený režim „Gravel“ zlepšuje schopnosti nového modelu při jízdě na nekvalitních silnicích.

Za dokonalost se u Porsche platí zlatem, čemuž odpovídají i ceny – základní Taycan 4 Cross Turismo stojí přes 2,6 milionu korun, nejvyšší varianta Turbo S dvojnásobek. A připlatit si je možné za spoustu vychytávek, jako je Club Leather čalounění, sportovní sedačky, karbon-keramické brzdy nebo palubní analogové hodiny doplněné náramkovou variantou ve stejném designu.