skip to main content
Český byznys

Rozložitelné kapsle i výběrová káva. Miners neskrývají světové ambice

První kavárnu otevřeli u náměstí Jiřího z Poděbrad v roce 2019, další v kancelářském komplexu Churchill Square nedaleko hlavního nádraží loni v červnu. V září 2020 začali provozovat interní kavárnu pro členy coworkingového centra Opero v centru Prahy. A před třemi týdny spustili svůj nejnovější podnik v obchodním a kancelářském centru Bořislavka na Praze 6.

Jeho investorem je skupina KKCG, která tam bude mít své sídlo a pro kterou The Miners zároveň dodávají kávu do kanceláří. Pětici kaváren uzavírá původní podnik Egora Kolpakova Barry Higgel’s, který si ponechal svůj název, ale z provozních důvodů spadá pod kavárenskou skupinu The Miners a odebírá od ní i kávu.

Pandemii se nám podařilo přežít i díky pražírně.

Loni na jaře firma otevřela také vlastní pražírnu ve Vršovicích. Stejně jako dvě ze svých kaváren ji tak rozjížděla uprostřed pandemie. Valta se zároveň v té době rozhodl definitivně skončit s prací v korporátu a začít se naplno věnovat svému podnikání.

„Všechny tyto projekty jsme měli rozjednané dávno předtím a dělali jsme všechno pro to, abychom je mohli dotáhnout nehledě na pandemii. Možná i díky pražírně se nám nakonec podařilo pandemii přežít o něco snadněji, protože nám jednak snížila náklady na nákup kávy a jednak rozšířila náš byznys,“ říká Valta.

Měsíčně firma upraží kolem 850 kilogramů kávy. Nabízí přitom dvě značky – The Miners a Kofu, což je japonský výraz pro horníka. S Kofu cílí primárně na další kavárny, které nechtějí mít na poličce kávu se jménem konkurenční značky. Zhruba šedesát procent produkce kávy je pro interní účely, třicet procent odebírají další podniky a zbylých deset procent míří na e-shop.

Firma chce zároveň ve větším rozjet nabídku B2B služeb pro kanceláře, kterým ve spolupráci s partnery dodává nejen kávu, ale také kávovary a související servis. A v budoucnu plánuje obnovit koncept pop-up espresso barů. Ty fungovaly dobře především v rámci různých eventů, které se ale během pandemie utlumily.

Letos na jaře The Miners představili také kompostovatelné kapsle, jejichž obal tvoří z devadesáti procent dřevěné vlákno a zbytek bioplast PLA. Zatímco v Česku nejsou kapsle u výběrové kávy běžně dostupný produkt, v zahraničí je pražírny nabízejí běžně.

„Líbila se nám ta jednoduchost přípravy, ale zároveň nás odrazovalo množství odpadu, které se tím produkuje. A tak jsme si vymysleli vlastní udržitelnou alternativu k hliníkovým obalům,“ vysvětluje Valta.

Na projekt společnost vybrala v rámci crowdfundingové kampaně na platformě Hithit 450 tisíc korun. A v současnosti plánuje obaly dál inovovat. Ukázalo se totiž, že zatímco třeba v Německu je PLA běžně kompostovatelné, v Česku s jeho zpracováním mají kompostárny problém. Byť se časem rozloží, trvá to déle. A tak nyní vyvíjejí novou variantu s bioplastem PHA, který by měl být kompostovatelný snáze.

Reklama

„Chceme také vařit vlastní pivo pro zpestření nabídky. A na jeho výrobu použít kávu, tak abychom vytvořili tmavé těžké pivo typu stout. Nicméně skloubit tyto dva odlišné produkty je vcelku alchymie, takže to ještě nějakou chvíli potrvá,“ prozrazuje Kolpakov.

The Miners zároveň podporují zdravý životní styl. Každou neděli pořádají běhy spojené s následnou snídaní. Začínali u pobočky na Jiřího z Poděbrad a v poslední době se přesunuli ke kavárně v komplexu Churchill Square. U Jiřího z Poděbrad navíc firma vlastní i sklepní prostor, kde sídlí jógové studio InnSaei Yoga a zaměstnanci kavárny tam mohou chodit zdarma.

V současnosti zaměstnávají kolem 35 lidí. Loni měli obrat přes 15 milionů korun a letos míří ke zhruba 28 milionům korun. A následující čtyři roky plánují tržby každý rok minimálně zdvojnásobit.

Ještě letos by The Miners měli otevřít jednu novou kavárnu v centru Prahy. A v dalších letech hodlají spouštět tři až čtyři nové podniky ročně. Příští rok chce firma také přesunout svou pražírnu do větších prostor a spojit ji s kavárnou, pekárnou a bistrem.

„Do pěti let plánujeme mít dvacet kaváren a do deseti let kolem čtyřiceti podniků. S tímhle počtem věřím, že budeme největší byznys s výběrovou kávou v Česku,“ říká Kolpakov. Vytvořili si proto kuchařku, podle které mohou snadno vytvářet další kavárny a časem rozjet i franšízový koncept.

Předplatné Forbesu
Tamara
Forbes 6/2022

„Máme všechno detailně zprocesované a sepsané. A díky mojí bankovní minulosti klademe velký důraz na čísla. Každý úspěšný byznys musí mít nejen zápal a nadšení, ale také analytický přístup,“ je přesvědčený Valta.

Kavárny chtějí The Miners postupně rozšířit i do dalších měst a časem také do zahraničí. Nejdřív hodlají zamířit do okolních států, jako je Slovensko, Rakousko, Maďarsko a Polsko. První podniky v zahraničí chtějí otevřít sami, další rozvíjet formou franšíz. A když se koncept uchytí v okolí Česka, tak pokračovat dál třeba do Asie nebo na Blízký východ.

Předchozí stránka