skip to main content
Úspěšní Češi

Český mistr světa ve vrhání nožů se vrhl na vlastní byznys. Zájem očekává hlavně v USA

Pro některé znamenal příchod pandemie covidu-19 konec podnikání. Ne však pro Adama Čeladína. Pětinásobný mistr světa ve vrhání nožů a také úspěšný youtuber letos navázal spolupráci se dvěma českými výrobci, s jejichž pomocí hodlá tento neobvyklý sport zpopularizovat.

„Nechceme tady školit armády ani zakládat milice, ale věříme, že se hod nožem či sekerou může jednou stát populárním sportem, který snad uvidíme i na olympiádě. Když vrhání nožů srovnáme s dalšími podobnými sporty, jako je lukostřelba nebo hod oštěpem, není o nic nebezpečnější,“ myslí si Čeladín.

Spolupráci s prvním ze dvou výrobců, „pohanským“ obchodem Drakkaria, zahájil teprve v březnu, ale už dnes ji hodnotí jako úspěšnou. Během několika měsíců obchod prodal stovky setů s vrhačským náčiním a jako jedni z mála na světě společně začali vyrábět také čakramy – zbraně, které zpopularizoval seriál Xena.

Reklama

„Tento rok byl o nože enormní zájem. Pomohla nám mimo jiné současná opatření, kdy se lidé soustřeďovali spíše na individuální koníčky a zájem o knife throwing rostl. Tržby, které se pohybují ve statisících, tak daleko předčily naše představy z počátku roku,“ přibližuje úspěšný vrhač.

Druhou firmou, se kterou Čeladín čerstvě uzavřel spolupráci, je společnost Eljet. Ta je známá spíše svou výrobou hoverboardů a elektrických koloběžek. Společně rozjíždějí internetový obchod Acejet, který Adamovi poskytne potřebné zázemí pro další růst a rozšíření sortimentu produktů, jenž bude zahrnovat i terče nebo bezpečnostní sítě.

Předplatné Forbesu

„Zatímco s Drakkarií se zaměřujeme spíše na konkrétního zákazníka, v projektu Acejet se budeme snažit vydat na velký trh. V tuto chvíli domlouváme spolupráci s Amazonem a dalšími obchodními sítěmi,“ vysvětluje Čeladín.

Ve svém podnikání se Adam nesoustřeďuje pouze na Česko, ale chce své nože prodávat i na světových trzích. Nový byznys by také rád více spojil se svým jménem, které je ve vrhačském prostředí známé. Své nože proto pravidelně rozesílá k testování vrhačům youtuberům z celého světa. 

Reklama

„Cílovým trhem je však pro nás hlavně Amerika, kde je o podobné produkty největší zájem,“ přibližuje své plány. Právě uživatelé z USA tvoří také nejpočetnější část jeho odběratelů na platformě YouTube: konkrétně 27 procent. Silný zájem je ale také v asijských zemích. Jeho YouTube profil má přes 300 tisíc sledujících a 48 milionů zhlédnutí.

První pokusy o vlastní podnikání podstoupil Adam Čeladín už v roce 2014, tehdy po ukončení dvouletého natáčení pro portál Stream.cz, kde se podílel na produkci pořadů s bojovou tematikou.

Konec spolupráce však přinesl příležitost k dalšímu sebezdokonalení. Čeladín se vypracoval na vrhače světového formátu, rozjel svůj úspěšný kanál na YouTube a postupně přišel na řadu i byznys.

„Když skončil Stream, zůstal jsem bez práce a nezbývalo mi nic jiného než si házet nožem někde v lese. Tehdy jsem také začal za pomoci kováře pod značkou Sharp Blades vyrábět ručně dělané nože na zakázku,“ popisuje počátky svého současného podnikání.

Největším triumfem však pro někdejšího vášnivého skejťáka bylo, když před dvěma lety dokázal pokořit daleko silnějšího a zákeřnějšího soupeře, než byli konkurenční vrhači: rakovinu.

Dnes už by mu jediný kovář rostoucí poptávku nedokázal pokrýt a z toho, co dříve bylo spíše přivýdělkem, se stává slušný byznys. Ten je zároveň pořád jen dílkem mozaiky Čeladínových úspěchů ve sportu, na sítích i v životě.

Reklama
Reklama