Procházíte vstupní galerií, do které dopadá různobarevné světlo přes zaoblenou skleněnou stěnu. Vejdete do prostoru jeviště, kde se zrovna chystá představení, které vás na chvíli přenese někam úplně jinam. A podívanou pak můžete probrat s ostatními v sousedním foyer.

Divadelní zážitek jak vyšitý. Jenže nejsme v divadle, ale ve firmě, která se věnuje designovému nábytku. Atmosféru divadelního představení má navodit nový showroom a tvůrčí prostor interiérové firmy Konsepti přímo v jejím sídle v budově Holport v pražských Holešovicích.

„Jestli se něco změnilo za těch osmadvacet let, co jsme na trhu, tak způsob, jakým oslovujeme klienty. V šílené informační explozi je potřeba získat pozornost klienta a sdělit mu nějakou informaci. Proto vznikl tento prostor,“ vysvětluje potřebu nového showroomu majitel Konsepti David Řezníček.

Firma do svého sídla investovala už loni – zrekonstruovala například vstupní halu, kde vytvořila expozici lákající na designové skvosty, a letos chce v rekonstrukcích pokračovat.

Nový showroom v prvním patře, kde byl původně loftový byt majitele Davida Řezníčka, má být unikátním prostorem pro obchodní partnery, architekty i odbornou veřejnost. A především má sloužit k prezentaci nejvýznamnějších realizací Konsepti.

Podobu digitálního jeviště má na svědomí architektonické studio Perspektiv Jána Antala a Martina Stáry. Ti se dlouhodobě zabývají interiéry a především kancelářským a coworkingovým prostorům. V poslední době studio bodovalo například s projektem coworkingu Base4Work v historické budově Jurkovičovy Teplárny v Bratislavě.

„V prostředí showroomu se pohybujeme v rámci projektů často, takže víme, že je to jedno velké divadlo. Prodat stůl nebo židle je vždycky ukázka nějaké show. A kdo má nejlepší show, nejlépe prodává,“ vysvětluje Martin Stára.

Kromě divadla se ale architekti z Perspektivu inspirovali ještě úspěšným seriálem The Mandalorian ze světa Hvězdných válek. Nenatáčel se s obvyklými zelenými plátny, na která se následně doklíčuje pozadí, ale velkými LED obrazovkami obepínajícími celý plac.

„Herci si tak nemuseli představovat, co se děje za nimi, a to nám přišlo zajímavé,“ vypráví Stára. Na přenesení této technologie do prostoru showroomu spolupracoval Perspektiv ještě s kreativním studiem Lunchmeat, zaměřujícím se na digitální média.

Hlavní část, do které návštěvník nebo klient vstoupí po průchodu chodbou lemovanou židlemi od předních designérů a designérek, proto zabírají dvě velké projekční stěny, na které míří dva špičkové projektory. „Chtěli jsme zkombinovat představování nábytku ve fyzické podobně s rozšířenou realitou. Klienti si tak nábytek můžou osahat, ale zároveň ho dokážeme promítnout do konkrétního prostředí,“ popisuje obchodní ředitel Šimon Opekar.

Díky projekčním stěnám vznikly dvě velké scény, ve kterých se může prezentující volně pohybovat, a do kterých může umístit jakýkoliv nábytek z portfolia firmy. „Zajímavá je velikost toho prostoru, protože můžete prezentovat v měřítku jedna ku jedné,“ zdůrazňuje Stára.

Při prezentaci interiéru tak klient může sám vyzkoušet, jestli mu vyhovuje třeba výška poličky nebo kliky od dveří. Díky projekčním stěnám působí promítnuté vizualizace jako by se člověk přenesl to budoucího obývacího pokoje, kanceláře nebo hotelového lobby. A jednotlivé kusy designového nábytku se zase mohou díky promítání pozadí dostat do rozličných míst.

„Technologie nám dovoluje věci, které bychom třeba ještě před pěti lety nebyli schopní udělat,“ doplňuje architekt.

Firma Konsepti se věnuje navrhování designových interiérů pro firmy i jednotlivce už od roku 1995. V loňském roce se majetkově kompletně vrátila svým zakladatelům: její původní akcionář, společnost Reforma Davida a Lucie Řezníčkových, odkoupila padesátiprocentní podíl od Premium Design Group, spadající do portfolia podnikatelů Jana Fidlera a Petra Němce.

Mezi realizace Konsepti patří třeba interiéry Kunsthalle, vybavení zasedacích a odpočinkových zón kancelářských prostor Centra Bořislavka, nábytek v nových kancelářích Zásilkovny nebo vybavení řady luxusních bytů a penthousů.