Česká technologicko-logistická firma Dodo Group v roce 2023 úspěšně navázala na svůj růst z předchozích let. Její obrat vzrostl o dvacet procent na rekordních 1,53 miliardy korun a odbavila více než šest milionů objednávek v 88 městech po celé Evropě.

Navzdory náročné ekonomické situaci a poklesu e-commerce firma úspěšně expandovala na německý a rakouský trh a v segmentu online potravin se Dodo stalo nejvyužívanějším rozvozcem v Evropě.

„Silný závěr loňského roku naznačil, že bychom se v e-commerce letos mohli dočkat opětovného růstu, a věříme, že v Dodo dokážeme tento růst využít k dalšímu posílení naší pozice na trhu,“ říká Michal Menšík, CEO a většinový majitel Dodo Group.

Dodo pokrývá celkem čtrnáct segmentů trhu – od potravin přes elektroniku a drogerii až po léčiva. Mezi klienty firmy patří například Tesco, Košík, KFC, Billa, Albert, drogerie Rossmann, lékárny Dr. Max či Benu, ale třeba i sportovní řetězce Decathlon a Hervis nebo řetězce se spotřební elektronikou Electro World a Nay.

V klíčovém odvětví doručování potravin navázala společnost Dodo partnerství také s řetězcem Billa, pro který poskytuje doručovací služby z nového e-shopu. Dále rozšířila svou spolupráci s lékárnami Dr. Max, kde po úspěšném zavedení expresního doručení v Praze a Brně rozšířila tuto možnost i na obyvatele Ostravy a okolí.

Firma nezůstala pozadu ani v technologických inovacích. Loni uvedla do provozu pokročilý AI prediktor, který je schopný předpovídat objednávky na následující dva týdny s přesností na hodiny. Jako první zavedla v logistice poslední míle také dynamickou cenotvorbu, která umožňuje optimalizovat cenu dopravy podle aktuální celkové poptávky v daném časovém slotu a lokalitě.

„V Dodo věříme, že technologické inovace a využití umělé inteligence budou hrát v logistice poslední míle zásadní roli. I proto dlouhodobě investujeme do vývoje a zdokonalování naší vlastní logistické platformy, která analyzuje obrovské množství dat, na jejichž základě optimalizuje důležité procesy a maximalizuje kapacitu vozového parku,“ říká provozní ředitel Dodo Group Martin Marek.

Dodo koupil Michal Menšík v roce 2016 od KKCG Karla Komárka. V tu dobu měla firma dvě auta a deset kurýrů. Specializuje se na logistiku takzvané poslední míle. Své služby poskytuje v České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Německu, Rakousku a Bulharsku.

Pro rok 2024 firma chystá další posílení v segmentu rozvozu potravin, standardizovaný produkt pro doručení ve stejný den pro e-shopy a další růst na trzích, kde již působí.