Podnikatel Michal Menšík píše jeden z nejvíce inspirativních byznysových příběhů Česka. Když v roce 2017 převzal od KKCG službu DoDo, měla deset kurýrů a zaměřovala se na drobný B2C segment. Dnes má firma kurýrů okolo dvou tisíc a společně s 1250 automobily tvoří vysoce efektivního hráče na poli logistiky poslední míle, na kterého spoléhají firmy jako Mall, Datart či Tesco.

A protože Menšík věří v potenciál daleko přesahující české hranice, nebylo tajemstvím, že už více než rok hledá vhodného investičního partnera pro intenzivní expanzi.

Tím se nakonec stalo vrcholné duo českého byznysu – miliardáři Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. Ti v následujících dvou letech postupně do Menšíkovy firmy investují šedesát milionů eur, tedy přes 1,5 miliardy korun.

Svůj minoritní podíl duo navyšuje skrze entitu MFresh Holding, ve které je i skupina Rockaway Jakuba Havrlanta. Bezpečná majorita pak zůstává a nadále zůstane Menšíkovi, respektive jeho skupině V-Sharp.

„Máme skvělou službu, se kterou jsme doma i v zahraničí obstáli i u těch největších a nejnáročnějších zákazníků z řad nadnárodních řetězců, a to i v logisticky extrémně náročném segmentu rozvozu potravin, kde rozvážíme pro hráče jako Košík.cz, Tesco, Penny a další,“ říká k investici Michal Menšík.

„Nyní je čas využít náš technologický náskok i provozní schopnosti a začít zaběhlé standardy v doručování na poslední míli měnit i na dalších evropských trzích,“ dodává.

DoDo již kromě Česka funguje na území Slovenska, Polska, Německa, Rakouska, Maďarska či Bulharska a jeho ambicí je své pozice posilovat. Právě na budování provozních a obchodních týmů v zahraničí Menšík primárně použije čerstvý kapitál. Jeho cílem je dlouhodobě držet pozici jednoho ze tří největších operátorů poslední míle napříč evropskými zeměmi.

Menšík stran investice jednal s nejzvučnějšími jmény evropského retailu a logistiky, ale s nikým si nesedl tolik jako s Danielem Křetínským v jeho kanceláři v Pařížské ulici. Co kromě samotného zakladatele prozíravého investora na firmě DoDo zaujalo, je celkem zřejmé. Na prvním místě to je fenomenální růst, ostatně v roce 2020 bylo DoDo nejrychleji rostoucí firmou Česka. Stejně tak to ale byly ambice a znalost oboru či důležitosti logistiky.

Tu mohl Křetínský pozorovat již od dob prvního financování e-shopů Jakuba Havrlanta, nakonec úspěšně prodaných pod značkou Mall Group, a později zejména u velkoobchodu Metro, kde je největším akcionářem.

„Investice do DoDo je pro nás atraktivní ve více ohledech, přičemž tím hlavním je fakt, že firma zajímavým a inovativním způsobem propojuje last-mile logistiku s retailem, což jsou oblasti, do kterých v rámci širší skupiny EP Corporate Group významně investujeme,“ říká Branislav Miškovič z EC Investments.

„Díky know-how týmu DoDo a šíři našeho portfolia věřím, že se nám do budoucna podaří spolupracovat na dalších zajímavých společných projektech,“ dodává.

DoDo loni utržilo takřka miliardu korun, což představuje meziroční dvojnásobek. A stejným tempem chce Menšíkova firma růst i letos.