skip to main content

Dvacet metrů šifonu a spolupráce s Levi’s. Kdo je studentka Natalie Dufková?

Do posledního volného místa pokrývají podlahu ateliéru papírové střihy podobající se složitému origami. Z nekonečné metráže pak jedno z nejnadanějších jmen české módy sochá vzdušné róby. Seznamte se s oděvní designérkou Natalií Dufkovou.

Nedávno představila kapsulovou kolekci vytvořenou z nevyužitých kusů oblečení od populární americké značky. Řada, která čítá celkem třináct modelů a najdeme v ní třeba i bohaté barokní košile, je nyní k dostání na e-shopu Designbloku.

Právě na posledním ročníku designového veletrhu získala Dufková ocenění Levi’s® Special Price Diploma Selection, které jí vyneslo spolupráci s výrobcem legendárních džín. Pro sedmadvacetiletou návrhářku to byla, pokud jde o práci s denimem, premiéra.

„Usilovně jsem předtím pracovala na vlastní značce, tvořila jsem zakázky a dlouho jsem nedělala nic tak kreativního. Tohle mě hrozně bavilo,“ pochvaluje si Natalie výsledek spolupráce. 

Svou tvorbu prezentuje od roku 2020 pod značkou Naniche. Založila ji ve spojení s Věrou Linhartovou, která se stará o ekonomické zázemí labelu. „Nebudu říkat, že to bylo skvělé období, ale určitě to byla výzva,“ vzpomíná designérka na dobu před dvěma lety, kdy chtěla vůbec první kolekci Naniche prezentovat veřejnosti. Kvůli pandemii se ale neuskutečnil pražský fashion week ani žádná ze společenských akcí.

„Dokončovala jsem školu, zakládala značku, do toho lockdowny. Jsem pyšná, že jsme tak náročné období zvládli. Značku jsme navíc rozjížděli s plesovou kolekcí, kterou ani nebylo možné odprezentovat,“ říká upřímně absolventka Ateliéru designu oděvu a obuvi na UMPRUM.

Reklama

Přes těžší start si ale dnes už každý zapálený módní nadšenec představí pod názvem Naniche velké objemné róby, které skrývají siluetu své nositelky a zachumlávají ji do nařasených oblaků látek.

„Liběna Rochová nás učila přistupovat k oděvní formě velkoryse. Vždycky mě bavilo z materiálu něco sochat a tvořit hodně umělecké objekty,“ vysvětluje Natalie, která na některé šaty ze své kolekce Nymphé spotřebovala i dvacet metrů šifonu. Jejich cenu začínající na 25 tisících přitom určuje nejen velká spotřeba materiálu, ale i náročnost na zpracování. 

Cena za šaty od studentky UMPRUM Natalie Dufkové začíná na 25 tisících korun.

„Pamatuji si, jak jsme šaty stříhaly s mou stážistkou v šest ráno na třímetrovém stole. Látka je velmi jemná a klouže, střihy jsou navíc zatočené do spirály. Ale opravdu mě to bavilo,“ usmívá se spiklenecky Natalie.

Kromě bohatých siluet si zakládá na udržitelném přístupu. Spolupracuje proto s českými dodavateli, kteří jí jsou kromě běžných materiálů ochotni poskytnout i nevyužité „deadstocky“. Oslovuje i výrobce technických materiálů – padákoviny nebo bavlny. Stejně tak je známá svou spoluprací s tradičním českým výrobcem paličkované krajky Topak. 

Po dokončení kolekce pro Levi’s nyní návrhářka, která byla loni nominovaná na ocenění Czech Grand Design a může se pyšnit i stáží u japonské značky Matohu, pracuje na nových projektech. Připravuje letní ready to buy kolekci a další oděvní řadu, kterou představí v rámci podzimního Designbloku.

https://www.instagram.com/p/CRCCRRHL3yV/

„Toužím si zkusit osobní výzvu a vyzkoušet i trochu jiné siluety, ubrat na objemu a řasení,“ prozrazuje designérka. „Určitě je důležité držet charakter značky, ale nechci být designér, který se zasekne v jednom stadiu a pak se neustále opakuje.“

Autorka je redaktorkou magazínu Esprit LN