skip to main content
Forbes Fastwheels

Ferrari na léto. A k tomu kontroverzní BMW i elektrošok od Mercedesu

Rychlá auta, drahá auta, burácející auta, ale i nastupující elektromobily. Vedle toho obří automobilový byznys nebo design, který se líbí (a někdy taky ne). A hlavně novinky, ve kterých budeme dřív nebo později jezdit.

Forbes FastWheels je pravidelný souhrn, díky kterému budete mít jasno o tom nejzajímavějším, co se ve světě benzinu, nafty i elektřiny událo. Startujeme!

Ferrari bez střechy

Muselo uběhnout skoro padesát let, aby se ve Ferarri vrátili k šestiválcovému motoru. Až do loňska, než se na světě objevilo Ferrari 296 GTB, to v novodobé éře byly samé osmi či dvanáctiválcové záležitosti.

Nebyli by to ale Italové, aby se nevytáhli ještě s otevřenou verzí, která dostala označení GTS. A nebyli bychom v Evropě, kdyby šestiválec nedoplnil elektromotor s výkonem 167 koní.

Není nad to, rozjet se díky celkovým 830 koním z nuly na stovku za 2,9 sekundy se staženou střechou, aby vám v tom kalupu pořádně vlály vlasy. Tedy když nějaké máte. Dvoustovka pak na řadu přijde za 7,6 sekundy a když se na tachometru objeví rychlost číslice 330, znamená to, že jste na maximu.

Komu by ten vítr přece jen vadil, má možnost si pevnou střechu zavřít. Elektromotory to až do rychlosti pětačtyřiceti kilometrů v hodině zvládnou za čtrnáct sekund. Je ale fakt, že nebe nad hlavou není zadarmo. U ostře sledované váhy auta je to sedmdesát kilo navíc, které si vyžádalo hlavně vyztužení karoserie.

Vyšší bude oproti uzavřené verzi i cena. Na tohle Ferrari si musíte připravit něco kolem sedmi a půl milionu korun.

Sedmičkové BMW do zásuvky za 3,5 milionu

Svět BMW zase kroutí hlavou. Tentokrát za to může limuzína řady 7, kterou mnichovská automobilka na trh rovnou vrhla jako elektromobil. Dnes oznámila, na kolik tenhle zásuvkový luxus vyjde: za základní model s dojezdem 625 kilometrů bude potřeba zaplatit lehce přes tři a půl milionu.

Obří televize pro zadní sedadla není v ceně. | Foto BMW

Aby toho utrácení nebylo málo, z BMW dnes přišel ještě jeden čerstvý ceník. Ten platí pro obří sedmimístné SUV X7, což je to největší, co se dá s logem BMW vůbec koupit. Víc je tady za míň. Na benzinový šestiválec s výkonem 380 koní tak stačí necelého 2,5 milionu.

Kdo se rozšoupne a přihodí ještě 600 tisíc, může od dealera rovnou odjet s benzinovým osmiválcem s 580 koňmi.

Reklama

Auto roku? I v Česku je to elektromobil

Situace je vážná. Letos to odpálili nejdřív evropští motorističtí novináři, kteří autem roku jako první vybrali elektromobil. Cenu, o kterou automobilky rok co rok bojují už od šedesátých let, od nich dostala Kia EV6.

Po Evropě auto roku vyhlásila globální soutěž se stejným názvem. A i tady uspěl Korejec. Na newyorském autosalonu vyhlašovaná soutěž Car of the year vítězství poslala do automobilky Hyundai a jejímu modelu Ioniq 5. Nejenom, že se stal celkovým vítězem, ale první místo bral i v kategoriích nejlepší design a nejlepší elektromobil.

Popravdě, tyhle výsledky se daly čekat. Nástup elektromobility je obrovsky silný a vítězná auta bez debaty povedená jsou. Překvapení tak přišlo až v Česku. I tady totiž novináři vsadili na elektřinu. A to vůbec poprvé. Vítězem se stalo BMW i4, které stálo proti finálové pětici konkurentů se spalovacími motory, v níž nechyběla ani nová Škoda Fabia.

Elektrošoky od Mercedesu pokračují

Foto Mercedes-Benz

Začalo to limuzínou EQS. Teď má ještě většího, nebo spíš vyššího sourozence. Aby se ty názvy „dobře“ pamatovaly, dostal označení EQS SUV. Žádné velké rozepisování o motorech se nekoná. EQS SUV je čistý elektromobil. Zase.

Rozdíly oproti ředitelskému EQS? Do nového SUV Němci natlačili sedm sedadel, přihodili dvacet centimetrů na výšku a do softwaru naprogramovali režim off-road, který řidiči pomůže, když někdy náhodou sjede ze silnice na zabahněné odpočívadlo v lese. Rozdílový je také kratší dojezd, který je i tak ale slušný: 660 kilometrů.

Model má s EQS naopak společnou dechberoucí skleněnou desku širokou 141 centimetrů, která kryje celou palubní desku, pod kterou jsou ukryté tři displeje. Jo, a to sklo prý skoro nejde poškrábat.

Čtvrtletí Tesly? Co jiného než další růst

Dvě nově rozjeté továrny v Berlíně a Texasu se do čtvrtletních výsledků ještě nestačily pořádně propsat, ale i tak Muskova Tesla neustále roste. Během prvních tří měsíců zákazníkům dodala 310 048 aut. Loni jich přitom bylo jen 184 800. Kromě toho dál očekává průměrný roční nárůst dodávek vozidel o padesát procent.

Foto Tesla

Nové zákazníky přitom určitě nezastaví ani fakt, že se automobilka rozhodla k nepopulárnímu kroku. Zafungovala zřejmě inspirace Applu, takže kdo si nově kupuje Teslu, může zapomenout na to, že by k ní dostal nabíjecí kabel zdarma. Podle Muska ho zákazníci stejně nepoužívají a auto nabíjejí hlavně přes kabely čouhající z dobíjecích stanic…