skip to main content
30 pod 30

I povlečení může být sexy. Exfotbalista Marcel Gecov z 30 pod 30 rozjíždí novou značku

Chce to klid a nohy v teple. A nejenom nohy. Po celém letošním roce i před nadcházejícími Vánocemi si zasloužíme trochu toho nefalšovaného hygge – tedy přepnout se do módu pohody, rozmazlit se, krásně se vyspat…

S tím vám teď nově může pomoct člen našeho výběru 30 pod 30 z roku 2017 Marcel Gecov. Původně úspěšný fotbalista, který před několika lety vyměnil kopačky za byznys a stal se spolumajitelem architektonického a developerského studia Delicode, v těchto týdnech spouští svůj nový projekt: značku Lejaan, nabízející stylové ložní prádlo, ručníky či župany s minimalistickým designem připomínajícím vybavení exkluzivních hotelů.

„Právě hotelový komfort a myšlenka absolutního relaxu pro nás byly klíčovou inspirací. Ten pocit, který máme, když se vyspíme v hotelové posteli. Přesně ten chceme přenést k lidem domů,“ vysvětluje Marcel Gecov myšlenku za designem nového českého brandu.

Reklama

„To byla naše hlavní motivace a zároveň velká výzva, protože jsme v tomhle na českém trhu trochu průkopníci. Ale jak se ukazuje z prvních velice kladných reakcí na náš e-shop, právě ten minimalistický design spojený s udržitelností je něco, co nám tady zatím chybělo.“

I když to může vypadat, že architektura nemá s povlečením nic společného, pro Marcela Gecova k sobě mají blízko. „Estetika je pro mě v životě hodně důležitá, a to na všech úrovních. Je zajímavé, že lidé často neberou povlečení nebo vybavení do koupelny jako designový element. A to je pro nás challenge – chceme z něčeho, co nevnímají jako sexy záležitost, udělat něco skutečně přitažlivého,“ říká jeden ze tří zakladatelů mladé značky, která chce nabízet věci české, udržitelné a tak kvalitní, aby je sami tvůrci chtěli mít doma.

Dalšími dvěma spoluzakladateli jsou Gecovovi společníci Jan Bartoš a Jan Kmoch. Sedmatřicetiletý Jan Bartoš se výrobě a obchodu s ložním prádlem věnuje už řadu let, jenom doposud ve větším měřítku – jako dodavatel pro hotely.

„Honzovy zkušenosti nám daly obrovské know-how v tom, že víme, jak superkvalitní věci musíme vyrábět, aby zvládly opakované praní i dlouhodobé používání a neopotřebovaly se,“ vysvětluje Marcel Gecov.

Reklama

„Nárokům jsme pak přizpůsobili nejenom výrobu, ale i celý vývoj našich produktů. Snažili jsme se všechno promyslet do nejmenších detailů, včetně toho, aby se s povlečením snadno manipulovalo při převlékání. Máme třeba i prostěradla speciálně udělaná tak, aby se snadno navlékala na matrace a skutečně na nich držela.“

Druhý Jan, čtyřicetiletý podnikatel Jan Kmoch, který je spolumajitelem online čistírny WeHateIroning.cz, firmě pomáhá s produkcí a se zákaznickým servisem. A taky podle Gecova do společného podnikání vnesl rainmanovský prvek, kdy všechno, co se ve firmě dělá, musí být naprosto precizní, samotnými výrobky počínaje a webovými stránkami konče.

Právě kvůli svému perfekcionismu věnovali tvůrci přípravám na spouštění brandu poslední tři roky. „Mysleli jsme si, že to zvládneme za rok, ale to se ukázalo jako naivní představa,“ říká s úsměvem dvaatřicetiletý Gecov, kterého neomylně poznáte podle jeho rezavé hřívy. „Celý ten nápad přirozeně vyplynul v podstatě z jednoho rozhovoru u kafe, ale než jsme všechno vyladili k naší spokojenosti, trvalo to podstatně déle, než se původně zdálo.“

Lejaan si zakládá na tom, že při výrobě využívá materiály z ověřených zdrojů, metody nezávadného barvení a inovativní techniky, které má na svědomí zejména Jan Bartoš a jeho specializace v tomhle oboru. Samotné povlečení Lejaan s cenou od 890 korun za povlak na jednu peřinu či 180 za povlak na malý polštář a další produkty se šijí na severu Čech, kde má značka i svůj showroom.

První ohlasy na nové vybavení ložnice a koupelny zatím předčily očekávání jeho tvůrců a velká marketingová ofenziva se teprve chystá, takže se teď ve firmě řeší hlavně to, aby byla připravená na případný rychlý růst – kvůli koronaviru se totiž mimo jiné výrazně protáhla dodací doba na materiál.

„Naprosto zásadní pro nás je, abychom nikoho nezklamali a nenechali zákazníky na naše věci dlouho čekat, zvlášť když se blíží Vánoce,“ tvrdí pevně Marcel Gecov.

Mimochodem, od jmen tří zakladatelů je odvozený i samotný název Lejaan. Z Marcelova jména vzešlo přesmyčkou „Le“, dvě A v „jaan“ odkazují na dva Jany. Název se sice má vyslovovat jako „Leján“, ale dost možná ho budete číst po francouzsku „Ležán“ a myslet při tom na příjemnou polohu vleže – což koneckonců myšlenku celé značky perfektně vystihuje.

Reklama
Reklama