Legendární Kinobox po letech stagnace znovu ožívá. Jedna z nejznámějších tuzemských kulturních značek, vycházející z oblíbeného televizního pořadu, prošla kompletní proměnou a pod novými majiteli v čele se zakladatelem Livesportu Martinem Hájkem chce změnit způsob, jakým Češi sledují filmy a seriály.

„Naším cílem je udělat z Kinoboxu místo, kde najdou všechny důležité informace z filmového světa a během krátkého okamžiku si vyberou, co chtějí sledovat,“ komentuje přechod proslulého projektu do jeho další éry Radim Horák, ředitel a jeden ze spoluvlastníků Kinoboxu (na hlavním snímku vpravo).

Zcela nová platforma, kterou připravilo české vývojářské studio Elevup, divákům vedle nového designu nabídne velké množství funkcí s vysokou mírou filtrace a personalizace obsahu na základě osobních preferencí.

„O množství filmů, které bychom rádi zhlédli, často ani nevíme, že existují. Proto chceme lidem naservírovat to, co je bude bavit, aniž by museli zdlouhavě projíždět databáze a přemýšlet, co si zrovna pustit,“ říká pro Forbes Martin Hájek (na hlavním snímku uprostřed).

Kinobox hodlá těžit z propojení s celkem dvaadvaceti streamovacími službami, mezi nimiž nechybí Netflix, HBO, Disney nebo Voyo. Uživatel tak při výběru programu nebude muset procházet každou videotéku zvlášť, ale odklikne ty, které má předplacené, a Kinobox mu poskytne dostupný obsah včetně podrobných hodnocení.

Na své si přijdou i filmoví fanoušci, kteří streamovací platformy nevyužívají. Tvůrci obnoveného projektu, který si letos připomíná třicet let od svého vzniku, pro ně chystají stovky snímků ke zhlédnutí zdarma.

Dalším lákadlem by měla být i možnost uživatelů přenést si všechny své recenze, hodnocení a komentáře z jiných filmových platforem a pokračovat s nimi na Kinoboxu.

„Vytvořili jsme konektor, díky kterému si uživatel na pár kliknutí přenese svou dosavadní tvorbu na Kinobox. Všechny důležité informace z filmového světa tak bude mít k dispozici na jednom místě a snáz si vybere, co chce zrovna sledovat,“ tvrdí Daniel Jay Lett, CEO vývojáře Elevup, z jehož dílny mimo jiné pochází aplikace pro firmy Škoda Auto, Rohlík.cz, Mountfield, Dramox nebo pro fotbalový klub AC Sparta Praha.

Platforma se opře také o největší profesionální filmovou redakci v Česku. Kromě osobností, jako je filmový kritik Kamil Fila, by se na tvorbě obsahu měli podílet také na kinematografii zaměření youtubeři Medojed, Hroty Algernona či Filmová sedmička. Spojením s databází, v níž aktuálně figuruje 700 tisíc filmů a 1,3 milionu tvůrců, vznikne unikátní mix, který na našem území nemá obdoby.

Svého času nejsledovanější pořad ČT2, který mezi lety 1993 až 2000 přinášel na obrazovky vtipnou formou filmové novinky z domova i ze zahraničí, se po ústupu z televize přesunul na internet, kde si díky databázi a obsahovému propojení s portálem Seznam.cz vydobyl pozici nejčtenějšího českého filmového online magazínu.

A přestože poslední dobou technologicky a designově zaostával, stále jej měsíčně navštěvovalo více než milion uživatelů. I proto v něm jeho noví majitelé vidí velký potenciál.

Značku, která pro chytlavou melodii své televizní znělky utkvěla v hlavě snad každého devadesátkového televizního diváka, pořídil Martin Hájek před třemi lety od producenta a režiséra Petra Vachlera – původně skrze svou technologickou skupinu Livesport, kde se měl stát součástí chystané televize.

Z těchto plánů časem sešlo a Hájek proto společně s Radimem Horákem a Martinem Zavadilem, svými byznysovými parťáky z „divadelního Netflixu“ Dramox, Kinobox loni v létě od Livesportu odkoupil.

Částku nechce nikdo ze zúčastněných komentovat. Jen rebranding a příprava nového webu však vyšla na jednotky milionů korun. „Ještě nás čekají obdobné investice do mobilních aplikací a produktová vylepšení, která usnadní hledání filmů dle jejich preferencí,“ přibližuje šestadvacátý nejmajetnější Čech.

Hájek nicméně počítá, že projekt nebude neziskový. Hlavním příjmovým kanálem je už nyní prodej reklamního prostoru, v budoucnu by mohl být Kinobox částečně financovaný i cestou spoluprací s provozovateli streamingových platforem.

„S televizním Kinoboxem jsem v devadesátých letech vyrůstal. Petr Vachler tehdy dokázal vybudovat značku, kterou milovala velká část českých filmových příznivců, a svou popularitu si Kinobox udržel i jako filmový web. Jsem rád, že teď máme možnost posunout ho dál – nejen obsahově, ale i technologicky,“ komentoval už při obchodu před třemi lety zakladatel a většinový vlastník Livesportu.