V Česku se uchytily rychle. A teď se zdá, že mohou stejně dobře uspět i v zahraničí. Startup s menstruačními kalhotkami Snuggs už se v Rakousku a Německu dostal s tržbami na ty české a v expanzi hodlá pokračovat. Chce posílit v Německu, kde se jim hned po tuzemském trhu daří nejvíce, a míří také do Francie.

A věří jim také investoři, už v roce 2019 získali osm milionů od podnikatele Martina Rozhoně a investičního fondu Nation1. Letos se v dalším kole přidala k těmto subjektům významná středoevropská investiční skupina Wood & Co., dohromady od nich Snuggs získají injekci ve výši 40 milionů korun.

Pro připomenutí: Snuggs vyrábí menstruační kalhotky, které jsou zdánlivě stejné jako běžné spodní prádlo, avšak ve skutečnosti obsahují savou nanoporézní vrstvu, která zadrží zhruba deset mililitrů tekutiny. Za projektem stojí Linda Šejdová a Tomáš Zahradník, kteří spřádali plány na společné podnikání už od gymnázia.

A se Snuggs, zdá se, trefili jackpot. Dosud prodali 350 tisíc kusů kalhotek a do konce roku by se měli dostat na půl milionu. Letos očekávají dvojnásobné tržby oproti minulému roku, což je těsně pod hranicí 200 milionů korun, v příštím roce očekávají opět dvojnásobný růst.

„Dělá nám radost sledovat, s jakou rychlostí Snuggs dobývají jeden trh po druhém,“ pochvaluje si Petra Končelíková z fondu Nation1. A Jan Sýkora, spolumajitel Wood & Co., přidává: „Doufáme, že podobně jako Pilulka budou Snuggs z České republiky dále expandovat do Evropy a celého světa.“

Snuggs nyní uvádějí třetí generaci svého produktu v nových barvách a s využitím udržitelných materiálů a střihů. Síly však chtějí napřít zejména na tolikrát zmiňovanou expanzi.

„Hned po českém trhu jsme zatím nejsilnější v Německu, kde v listopadu spustíme i televizní kampaň,“ popisuje pro Forbes Zahradník. V Německu Snuggs založili dceřinou společnost, ve které pracuje samostatný tým složený z Čechů a Němců.

„Wood & Co. nám umí otevřít dveře ke strategickým partnerům ať už z výroby, zdravotnictví či retailu a pomoci s budoucím fundraisingem a financováním společnosti. Investici použijeme na posílení pozice v Německu a na expanzi do Francie,“ doplňuje ho Šejdová.

Na příští rok se rýsuje i vstup zahraničních investorů, finanční částka by se měla pohybovat ve vyšších jednotkách milionů eur. V hlavách zakladatelů Snuggs se díky tomu rodí plány, jak posunou značku dál. Nechtějí se soustředit jen na vývoj menstruačních kalhotek, ale konkrétní zatím nejsou.

„V Evropě žije přes 120 milionů menstruujících lidí a většina z nich zažívá nepohodlí a zbytečné starosti. A chtějí změnu. Naší snahou je jim tuto změnu umožnit a vyvíjet poctivé a udržitelné produkty související s menstruací, vaginálním a mentálním zdravím,“ dodávají zatím trochu tajemně zakladatelé.