Když se před dvěma lety po pauze kvůli pandemii znovu roztočil další Jurský svět, dělo se tak za extrémních hygienických opatření, kdy trávil celý štáb karanténu v hotelu v Anglii, všude byli zdravotníci a na každý pohyb se vázaly bezpečnostní protokoly. Tahle covidová bublina přesto štáb před nákazou neuchránila a natáčení se několikrát přerušovalo, což pravděpodobně všem zúčastněným lezlo na mozek.

Zkušený komediální režisér Judd Apatow, který má za sebou filmy jako Zbouchnutá nebo 40 let panic, zavětřil příležitost a rozhodl se natočit pro Netflix ztřeštěnou komedii o tom, co by se na takovém natáčení mohlo dít.

Ve filmu V bublině tak skupina hollywoodských filmařů zavřená na anglickém panství točí trikový blockbuster Bestie ze skal 6, přičemž všude kolem řádí první vlna covidové pandemie. Jediný další, kdo v tuhle složitou dobu natáčí, je už jen Tom Cruise, jak se brzy dozvíme. Což mimochodem není vtip.

„Svět čelil bolestivému nedostatku filmového contentu a skupina lidí riskovala životy, aby svět v těžké době pobavila,“ dozvíme se o partičce filmařů, kteří přijíždí Bestiím ze skal už pošesté čelit.

Je tady například vysloužilá hvězda, která má scenáristické ambice a chce do filmu vpašovat environmentální poselství, mladá herečka, která řeší kontroverzi kvůli roli ve filmu, kde Izraelci a Palestinci bojují s mimozemšťany nebo celebrita z TikToku, kterou obsadili jen kvůli jejím desítkám milionům followerů.

Všechno to diriguje režisér, jenž se k práci na blockbusteru samozřejmě dostal po vítězství na festivalu v Sundance s filmem točeným na iPhone, Apatow si ale hlavně chce střílet z hollywoodských herců – personál hotelu dostane hned nakázáno, že se z nikým z obsazení nemá přátelit, nedejbože souložit, maximálně herecké primadony neustále chválit, protože jsou to uzlíčky komplexů.

Záleží, jak moc vám bude připadat vtipná celá tahle sebeshazující parodie na showbyznys ve stylu Tropické bouře, kde zaopatřené hvězdy pořád kňourají. Někdy to vtipné skutečně je – když začne jeden z herců umírat, zbytek už má připravené smuteční proslovy.

Všechno online diriguje také šéfka studia, která je i během lockdownů neustále na jiné exotické dovolené. A režisér chce svůj další film točit podle bonbónů Skittles, ale zároveň v něm řešit téma rasismu.

Zbytek se však drolí do jednotlivých skečů buď z hotelu nebo z placu, které často působí jako improvizace, u níž někdo zapomněl říct stop už před třemi minutami. A tak se slovní vata vycpává úmornými popkulturními narážkami na muzikál Cats, který „po*rala Judi Dench“ nebo Batmana, jehož hraje „vychrtlina ze Stmívání“.

Je ale otázka, nakolik se chceme smát tomu, jak moc nesnesitelní, sebestřední a falešní lidé z Hollywoodu jsou, a jak se na place mimo jiné fackují, když nám to předvedli před pár dny v reálu na předávání Oscarů. Po chvíli si tak už říkáte, že jste pochopili, že jsou tady všichni příšerní a že stačilo – jednorozměrné karikatury jsou zábavné v rámci jednoho skeče z SNL, nikoliv na ploše více než dvouhodinového celovečeráku.

Stejně tak je možná brzy točit o pandemii, protože to ještě nikdo neumí skutečně zajímavě reflektovat. Proč má být vtipné, že se tady Johnu Cenovi začne sekat Zoom, hercům hrabe z izolace a pak se všichni sjedou na pokoji? Podobně bezradný byl i nedávný Lockdown s Anne Hathaway a Chiwetelem Ejioforem, v němž se rozejitý pár rozhodne vykrást londýnský obchodní dům Harrods, jenž je kvůli covidu opuštěný.

Judd Apatow navíc vždycky dokázal točit komedie, které uměly být současné a ostré, ještě nikdy ale z hlavních postav nedělal umělohmotné panáky umístěné do děje jen kvůli ohraničenému gagu.

Pokud si chcete po Bublině spravit chuť, zkuste třeba jeho předchozí film The King of Staten Island, v němž se Pete Davidson vyrovnává se smrtí otce. Je z toho cítit žitá sebeironická zkušenost lehce opracovaná do dramedie s ohavnými kérkami. Najdete ji na Google Play.