Investiční skupina Natland se nadále rozpíná v segmentu online prodeje módy. Společnost Company New, pod jejíž křídla patří (a pod ni zase patří značka Zoot a Different), se totiž nově dohodla na koupi společnosti Digital People. Ta provozuje online prodejce módy Bibloo a UrbanStore.  

„Spojení znamená mimo jiné další rozvoj služeb založený na maximálním využívání kombinace online prodejních kanálů s kamennými Výdejnami radosti, kde si zákazník může módní kousky vyzkoušet a kterými konkurence nedisponuje,“ říká Tomáš Raška, zakladatel skupiny Natland.

„Spojení vnímám pozitivně, protože značky Bibloo a Urban Store získávají silného partnera,“ dodává k transakci zakladatel e-shopu Bibloo Petr Liesner.

Předmětem transakce je odkup stoprocentního podílu v Digital People. Přesná hodnota transakce nebyla zveřejněna, dle samotného vyjádření Natlandu se ale pohybuje v řádech stovek milionů korun. Fúzi už povolil antimonopolní úřad.

Český módní portál Bibloo, který se v roce 2019 majetkově spojil se značkou UrbanStore, zvýšil loni tržby o 32 procent na 1,4 miliardy korun. Firma, provozující internetové obchody v deseti zemích, zvýšila loni online prodej o 42 procent.

„Spojením s e-shopy Bibloo a UrbanStore dokážeme obsloužit trh čítající 200 milionů zákazníků, operovat na čtrnácti trzích a nabízet 350 různých světových značek,“ vypočítává šéf Zootu Milan Polák.

Čerstvě oznámená transakce jen podtrhuje snahy Natlandu vybudovat silnou módní skupinu. Před třemi lety koupil tehdy problémový Zoot, který si prošel krachy a reorganizací a dnes se pod silnou investiční skupinou opět nadechuje k útoku.

Na trhu to bude mít těžké i vzhledem ke konkurenci, ke které patří zejména Zalando a About You. Natland se také aktuálně zajímá o zkrachovalou značku Kara podnikatele Michala Mičky, kde pomáhá bývalému šéfovi trutnovské firmy Zdeňku Rinthovi získat firmu zpět.

„Předpokládáme úzkou spolupráci v online segmentu prostřednictvím našich módních e-shopů Zoot a Different, včetně možnosti dostat Karu na další zahraniční trhy, kde již naše značky působí,“ uvedl pro Forbes Tomáš Raška letos na jaře.