skip to main content
Podnikatelka

Nenašla pohodlné oblečení do práce, tak si ho ušila. Vlna je základ, říká návrhářka

Přes pět let pracovala v privátním bankovnictví, kde patří reprezentativní úroveň oblékání ke každodenním zaměstnaneckým povinnostem. Za celou tu dobu ale nenašla svůj vysněný kostým nebo šaty splňující všechny její nároky: kvalitní zpracování, materiál a odpovídající cenu. 

Svůj problém se Tamara Bodnárová rozhodla vyřešit sama. Po vzoru své matky a babičky vzala do ruky jehlu a nit a kousek, který tak dlouho nosila v hlavě, „spíchla“ dohromady. Brzy tímto způsobem přibylo ještě několik dalších a v jejím okolí vyvolaly tak pozitivní odezvu, že jí zakázky začaly přirozeně přibývat. 

„Inspirovala jsem se u kolegů, kteří si nechávali své věci šít v krejčovských salonech. Mohla jsem udělat totéž, ale říkala jsem si, proč to nezkusit sama,“ vzpomíná Tamara na moment, který předurčil její budoucí kariéru.

Reklama

Tak vznikla v roce 2017 značka TAM ARA, cílená na ženy žijící v náročném tempu a toužící mít ve skříni nadčasové oblečení, které jim zajistí pohodlí od rána až do večera. Alespoň tak filozofii značky popisuje sama zakladatelka.

„Když ráno obléknete halenku z polyesteru a celý den máte jednu schůzku za druhou, odpoledne se už necítíte komfortně. Mým cílem bylo vytvořit oblečení, které mi zajistí pohodlí od rána do večera bez nutnosti řešit převlékání během dne,“ vysvětluje dvaatřicetiletá Slovenka. 

Hlavní materiál, s nímž Bodnárová pracuje, je proto vlna. Tu v rámci své filozofie používá i pro výrobu oblečení, kde by ji zákaznice úplně nečekaly. Jde například o vlněné košile, o kterých panují mýty, že při nošení jsou na těle nepříjemné. 

Toho se ale jejich tvůrkyně rozhodně nebojí. Za kvalitu materiálů svých výtvorů by dala ruku do ohně. Vedle vlny je to například hedvábí, český len nebo bavlna. Tu a tam do svých kousků přidá i omezené množství viskózy a nylonu, ale to spíš proto, že ve spojení s vlnou jí využití těchto materiálů smysl dává.

Reklama
S výrobou pomáhají přidružené krejčové, fungující zcela samostatně.

Naopak se zcela vyhýbá těm bez obsahu přírodních vláken, jako je akryl a polyester. Do svých výrobků je odmítá přidat i v případě, že si je klientka vyžádá, protože podle ní nejsou prodyšné ani ekologicky prospěšné.

Poptávku by sama vyřizovat nestíhala, proto jí s výrobou pomáhají přidružené krejčové, které však fungují zcela samostatně – a tak to chce Bodnárová do budoucna udržet. „Dává mi to možnost reagovat na různé potřeby klienta, protože každá krejčová umí lépe něco jiného, ať už jde o konkrétní materiály, nebo střihy,“ vysvětluje. 

Značce soustředěné na výrobu byznysového oblečení logicky nenahrává pandemická situace, která zcela změnila způsob práce a lidi vyhnala z kanceláří na home office. Ze dne na den se tak potřeba pořídit si reprezentativní oblečení na důležité osobní schůzky změnila v potřebu vlastnit co nejpohodlnější teplákovku.

Bodnárová se obdobně rozhodla využít novou příležitost, ale pojmout ji přitom po svém. Aby uspokojila nové požadavky svých klientů, začala místo elegantního oblečení šít pohodlné mikiny ze směsi vlny a kašmíru a hedvábné masky na spaní vyplněné bavlnou místo běžnějšího polyesteru. 

Čas se ale rozhodla využít také k rebrandingu, úpravě své online prezentace a také k vytvoření vzdělávacích materiálů pro své zákaznice. V nich vysvětluje využití přírodních vláken ve svých výrobcích.

Reklama
Reklama