skip to main content
Byznys

Od ztracených lístků na koncert k vlastní oděvní značce. Don Lemme se etabluje nejen v Česku

Toužil stát se profesionálním fotbalistou. Částečně i kvůli četným zraněním ovšem brzy pochopil, že na zeleném trávníku se s těmi nejlepšími měřit nemůže. Dominik Nábělek se tedy upnul na podnikání. Nyní má svou streetwearovou značku Don Lemme, jejíž oblečení si oblíbil nejeden bývalý protihráč.

„Fotbal byla vášeň, číslo jedna. O byznys jsem se ale od střední školy také zajímal. Chodil jsem na přednášky, četl knížky a časopis Forbes, bavily mě příběhy úspěšných podnikatelů,“ ohlíží se čtyřiadvacetiletý mladík.

Od té doby uplynulo přibližně sedm let. Během nich se Nábělek od přeprodávání lístků na hudební koncerty a polepování triček posunul k vybudování populárního e-shopu s pánským oblečením Stylovej a později i vlastních oděvů Don Lemme.

Reklama

Společnost Get Fashion, zastřešující oba projekty, loni evidovala tržby 40 milionů korun s přibližně 15procentním ziskem před zdaněním. Produkty Don Lemme, které Nábělek poprvé pustil na trh v září 2018, z toho činily bezmála třetinu. „V budoucnu by to ale mělo být ještě více,“ podotýká.

Do letošního roku vstupuje s cílem udržet 60procentní růst, což by odpovídalo celkovému obratu přesahujícímu 60 milionů korun. Aby se tak stalo, bude firma muset nejprve rozšířit skladové kapacity. Už loni totiž byly využity naplno. Dopomoct ke kýženým číslům by měla rovněž připravovaná anglická verze e-shopu umožňující objednávky téměř z celé Evropy. Momentálně značka působí na českém, slovenském, maďarském a od podzimu i na rumunském trhu.

Nejvíce na odbyt jdou džíny, jež představují více než polovinu prodejů. Kromě nich Don Lemme nabízí pánům (a brzy také dámám, pro něž je přichystána kolekce) se zalíbením v jednoduchém designu také trika, mikiny, zimní bundy, spodní prádlo a čepice.

Velké oblibě se oblečení se štítkem Don Lemme těší mezi sportovci. Nosí jej například fotbalisté nebo zástupci esportu. Dlouhodobě se značkou spolupracuje i Machmud Muradov, uzbecko-český MMA bojovník.

Reklama

Původně stál Dominik Nábělek za designem Don Lemme sám, vybíral materiály, střihy i barvy včetně detailů, jako jsou knoflíky a zipy. Od loňska však spolupracuje s módními návrháři, ačkoliv na vše nadále osobně dohlíží, aby měl celý proces pod kontrolou. Finální výroba pak probíhá převážně v Turecku.

„Mít šicí továrnu v Česku se nevyplatí. Velmi by se mi ale líbilo, kdybychom měli pár šiček a prováděli v Česku aspoň vzorkování. Toho bych rád docílil,“ říká podnikatel.

První byznysové zkušenosti začal sbírat ještě před maturitou v sedmnácti letech. Se dvěma přáteli tehdy provozoval cestovní agenturu, která vozila lidi na koncerty do Německa, Polska či Rakouska. Vstupenky jim obvykle ze zahraničí zajišťovala kamarádova babička a následně posílala poštou. Jednoho dne ale obálka s lístky za desetitisíce korun nedorazila. Ztratila se a po roce fungování přišel krach.

Na pokračování v „oboru“ se trojice neshodla. Nábělkovi proto nezbylo než se vydat na sólo cestu. Při následných studiích podnikání a administrativy na České zemědělské univerzitě založil společnost vyrábějící párová trika na míru pro zamilované. Malé živnosti se dařilo, časem se však chtěl posunout, věnovat se něčemu „serióznějšímu“, jak říká, a tak v roce 2017 vznikl e-shop Stylovej.

Tou dobou mimo jiné poznal partnerku Eriku, která shodou okolností provozuje úspěšný online obchod s dámskou módou Erika Fashion (obrat 110 milionů v roce 2020). „Hodně mě inspirovala. Naučila mě pracovat tvrději, než jsem byl zvyklý,“ tvrdí.

Jak Stylovej rostl, zvětšovala se i poptávka zákazníků. „Chtěl jsem rozšířit sortiment o úspěšné zahraniční značky sledující aktuální trendy, dostal jsem ale odpověď, že nehledají obchodní partnery. Tak jsem se rozhodl, že vytvořím vlastní kvalitní brand, který přinese designové oblečení za dostupné ceny,“ líčí Nábělek.

Značka, již nakonec pojmenoval Don Lemme, vychází z anglického Don’t Let Me, tedy česky volně přeloženo jako nenech mě. Překlad nicméně nehraje roli. Kouzlo tkví v tom, že jde o mezinárodně použitelný název a každý si pod ním může představit něco jiného.

Reklama
Reklama