Jméno Thierry Gaugain začala veřejnost výrazněji vnímat poté, co francouzský designér navrhl superluxusní osmdesátimetrovou jachtu pro Steva Jobse. Nově se Gaugain od lodní dopravy, ve které se snaží pravidelně přicházet s inovacemi, přesunul ke konceptům nových pozemních dopravních prostředků.

Jeho nejnovějším počinem je luxusní „G Train“ kompletně měnící dosavadní vnímání vlaků. G Train je navržen pro jediného šťastného – a velmi bohatého – majitele, který může v unikátním vlaku pohodlně trávit čas na cestách a ještě u toho uspořádat soukromý večírek pro přátele.

Tomu je uzpůsoben celý interiér: nechybí apartmá, čtrnáct pokojů pro hosty, posilovna, wellness, jídelní vůz a samozřejmě prostory pro setkávání.

Čtyři sta metrů dlouhý vlak, označovaný jako luxusní „palác na kolejích“, má tvořit čtrnáct vagonů prosklených chytrým sklem, které lze zprůhlednit, nebo naopak zatemnit.

S podobnými inovacemi si Gaugain vyhrál i uvnitř vlaku: lze samozřejmě měnit barvu osvětlení a nastavit požadovanou atmosféru a pokud se cestujícím nebudou pozdávat míjená venkovní panoramata, mají možnost na vnitřní prostory promítnout prakticky jakýkoli pohled budou chtít. 

Je libo místo u okna?

Všemi zmíněnými vychytávkami se autor snaží veřejnosti vysvětlit svůj pohled na to, jak by v budoucnu mělo cestování vypadat. Je totiž přesvědčený, že v poslední době se lidé zaměřují mnohem víc na rychlost cesty než na její maximální vychutnání.

Svůj vlakový počin vnímá Gaugain jako nový normál v dálkové dopravě, kdy lidé na palubě mohou atmosféru cesty ke zvolenému cíli nasávat plnými doušky.

„Majitel, kterého si představuji, je někdo, kdo si je vědom jedinečnosti tohoto vlaku a chápe, že nemluvím jen o tom, jak rychle se dostanete z bodu A do bodu B,“ konstatoval designér pro CNN.

Vlak má být přizpůsobený jízdě kolem rychlosti 160 kilometrů za hodinu, přičemž autor počítá s jeho provozem na americkém a evropském kontinentu. Kde, a zda vůbec, se luxusní vlak ve skutečnosti projede, zatím není jasné, ale o ideálním majiteli má Gaugain jasno.

Při navrhování prý myslel na vdovu po zákazníkovi, který si jeden z jeho ztělesněných konceptů v minulosti zakoupil: byznysmenka a miliardářka Laurene Powell Jobs, vdova po Stevu Jobsovi.

Pohled do interiéru

Velmi nevšední vlak nicméně na svou majitelku či majitele stále čeká. Podle Gaugaina by mělo jít o někoho „nejméně tak šíleného“, jako je on sám.

V každém případě to bude muset být člověk disponující nemalým kapitálem i trpělivostí – konstrukce vlaku má vyjít na 350 milionů dolarů a potrvá minimálně dva a půl roku.