Je to zvláštní paradox doby, které vládne Instagram. Dva z nejsledovanějších influencerů svojí generace, syn slavných rodičů Brooklyn Beckham a Nicola Peltz, dcera známého amerického investičního mogula Nelsona Peltze, jehož jmění americký Forbes odhaduje na 1,6 miliardy dolarů, se v sobotu 9. dubna vzali. 

Byla to svatba roku. Prý možná svatba desetiletí. Impozantní kulisy, extravagantní výzdoba, stovky pozvaných hostí, polovina Hollywoodu, luxus na každém rohu. A po svatbě bylo ticho.

Připomeňme, že Nicola Peltz je herečkou, kterou nyní sleduje přes 2,2 milionu lidí na Instagramu, a Brooklyn Beckham je nejstarším synem slavných rodičů, jinak též příležitostným modelem, fotografem, aspirujícím šéfkuchařem a influencerem, jehož Instagram se chlubí 13,5 milionu sledujících.

Ženichova matka, návrhářka a někdejší Posh Spice Victorie Beckham, má na Instagramu téměř třicet milionů followerů, ženichův otec, David Beckham, přes 72 milionů sledujících. A všichni všechno sdílejí. Obvykle.

Nicola a Brooklyn jsou miláčky publika své generace. Zlatou mládeží, která o sobě sdílí prakticky vše. Jejich fanoušci hltají nejmenší podrobnosti z jejich opulentního životního stylu i romantického partnerství.

Oba pohlední influenceři blazeovaně na sítích předvádějí své drahé oblečení, kosmetické značky, luxusní šperky i doplňky či nové technologie. Brooklyn byl například brand ambasadorem značky Huawei. Sdílejí své jídlo i pití, nechávají se fotit v tropických letoviscích i milionářských lyžařských resortech, při cvičení, popíjení smoothie i oblíbeného veganského biolatté.

A když oznámili zasnoubení, lajkovala jim fotku v objetí, na níž Nicola zazářila ve žlutých hedvábných šatech a Brooklyn v padnoucím obleku, polovina světa. A celý svět o tom psal.

Lidé mají pocit, že o nich vědí všechno. Minimálně tedy to, co si oba influenceři přejí, aby se o nich vědělo. Teď se vzali. Šlo prý o svatbu roku.

A na jejich sítích? Dlouho nic. 

Z oné slavné svatby ani desítky hodin poté skoro vůbec nikdo nic neviděl. Proti věčnosti a aktuálnímu dramatickému dění v jiných, sluncem, luxusem, šampaňským a dolary méně zalitých koutech světa samozřejmě úplná malichernost, nicméně v dnešním instasvětě věc poměrně nevídaná. 

Nebyla to přitom zrovna malá svatba. Devětasedmdesátiletý Nelson Peltz na dolar nehledí, zvláště, když vdává milovanou dceru. Zatímco evropské bulvární plátky nevěstu okamžitě titulují jako „novou členku klanu Beckhamových“, pravda je spíše opačná.

To Brooklyn Beckham, nejstarší ze čtyř dětí populárního britského hvězdného páru, je tu totiž tím, kdo udělal terno a ulovil dobrou partii. Vedle majetku Peltzových je ani ne půlmiliardové jmění ženichových rodičů spíše dílčími úsporami pod čarou. 

Od počátku bylo jasné, kdo tu stojí u kormidla. A tak se svatba Brooklyna a Nicoly nekonala v některém z viktoriánských, edwardiánských či georgiánských sídel střední Anglie, nýbrž ve stanu v Palm Beach na Floridě. Tedy spíše ve stanech pro tři sta lidí, které nechal vybudovat Nelson Peltz na svém pozemku hned u oceánu. 

Květinová aranžmá z tisíců bílých růží, lilií, hortenzií a kal by svatebčanům svého času jistě záviděl i Ludvík XIV. a šampaňské Veuve Clicquot tu teklo proudem. A to víme jen proto, že dlouhá skla zoufalých bulvárních fotografů v pátek zaznamenala aspoň příjezd nákladního vozu, jehož korba byla až po okraj naplněna výraznými oranžovými kartony se slavným logem s kotvičkou ve znaku.

Nevěsta prý v uplynulých týdnech a měsících absolvovala hned několik cest otcovým tryskáčem do Itálie, aby stihla odpolední zkoušku u Piera Paola Piccioliho, kreativního ředitele módního domu Valentino, který dostal její šaty na starosti.

Peltzovi se zkrátka postarali o všechno, mimo jiné i o předmanželskou smlouvu, která případně chrání majetek jejich dcery a dědičky před nežádoucími soudními spory, i když kdo by teď myslel na nejhorší.

Ovšem na oblíbené detaily ze „svatby roku“ si svět milující instantní inside do čehokoli, co se týká slavných, zřejmě ještě počká. 

Exkluzivní práva na svatbu Brooklyna Beckhama a Nicoly Peltz totiž v předstihu zakoupila americká mutace magazínu Vogue, která jimi vyzdobí titulní stranu svého červnového čísla, protože dřív se to nestihne. A prodeje se prostě neudělají samy.

Exkluzivita znamená opravdickou exkluzivitu, a ta byla dobře zaplacena. A exkluzivita ve světě, v němž společenské magazíny už celé roky volně a zdarma využívají instagramové účty kohokoli, aby napsaly o čemkoli, to věru není nic jednoduchého.

A tak musela půvabná nevěsta všechny hosty upozornit, že na téhle svatbě se nebude volně fotografovat, nikdo nesmí nic sdílet, natož pak fotit podobu jejích svatebních šatů, první manželské políbení či nedejbože dekor na večírku po obřadu (má být bílozlatý, jak uniklo před svatbou).

Žádné detaily svatby snů, žádné zasněné společné pohledy na oceán, žádné rozesmáté fotky s družičkami a kamarádkami, všechno musí jako první přinést Vogue. V červnovém čísle. 

A protože bulvár něčím přece jen živen být musí, na místě patřičně vyretušovaných a filtrem vylepšených fotek elegantně oděných svatebčanů v luxusním prostředí tak, jak by si to nevěsta asi přála, se několik hodin po svatbě ve společenských rubrikách po celém světě zatím objevily jen zoufale neostré záběry některých z hvězdných hostů v nelichotivých pózách přicházejících na obřad.

Díky tomu svět alespoň ví, že na veselce roku nechyběli obvyklí podezřelí – Kim Kardashian, Serena Williams, Eva Longoria, Gigi Hadid, Gordon Ramsay či bývalá Sporty Spice Mel C.

Vidět byly z nejrůznějších úhlů zachycené svatební stany, mezi nimiž se hosté pohybují s pomocí elektrických golfových vozíků, dále četné snímky po terase poskakujících rozjařených sourozenců obou novomanželů a jedna rozmazaná fotka manželů Beckhamových, kterak přicházejí na obřad.

Nevěsta se alespoň po obřadu nechala „náhodně“ vyfotit za stěnou z mléčného skla, za níž bylo slabým průsvitem vidět několik nepatrných detailů z oněch „šatů roku“ (útlá silueta, dlouhé rukávy, dlouhý vyšívaný závoj nasazený na temeni) a ukázky z květinového aranžmá, u nichž zřejmě vzniknou její svatební fotky. Na jejich sociálních sítích bude možná zanedlouho publikováno několik předem přísně schválených portrétů, ale to je vše.

Ve světě, kde výhodně uzavřená spolupráce snadno nese miliony (a víc), je prostě striktně třeba dodržovat pravidla. I když se vám to nakonec možná nehodí. Někdy je to soustavné – a protivné – tapetování sítí propagovanými výrobky, jindy je to zas absolutní mlčenlivost – a následná sdílnost až v tu pravou chvíli, která se hodí tomu, kdo platí.

Ne každý má potřebu ukazovat světu každé kafe, které ráno pije, ale skoro každá nevěsta se chce pořádně pochlubit tím, jak vypadala ve svatebním. Zvlášť, kdy ty šaty šili u Valentina v Itálii. 

Paradox dnešní doby. Dva lidé, kteří světu už roky ze svého života ukazují skoro všechno, a dobře je to živí, najednou nesmí ukázat skoro nic. A dostanou za to zaplaceno. I tohle je byznys.