skip to main content

Podniky pana Zmrzlinky slaví narozeniny. Proč je Crème de la Crème taková ikona?

Patří k nejlepším zmrzlinárnám v Praze. A to nejen díky velkému výběru a kvalitním surovinám, ale také pro svou milou obsluhu a pro koncept, že zmrzlina – to má být především slast.

Teď v dubnu slaví Crème de la Crème své sedmé narozeniny a za tu dobu stihla firma otevřít i stejný počet provozoven i vlastní výrobnu zmrzliny a dortů.

Jak vlastně Honzu Hochsteigera napadlo své sladké podnikání otevřít? Zrovna se po letech života v italském Trentu nastálo usadil v Praze a hledal cukrárnu, pro kterou by zmrzlinu mohl vyrábět. „Všude mi ale už od začátku něco vadilo. Když jsem viděl, s jakými surovinami cukrárny pracují, zděsil jsem se,“ vzpomíná muž s přezdívkou „pan Zmrzlinka“.

Od začátku věděl, že chce vyrábět sice zmrzlinu z nejkvalitnějších ingrediencí a že odmítá v tomto ohledu udělat jakékoliv kompromisy. Došlo mu, že nemá jinou možnost než si otevřít vlastní podnik, kde vše bude podle jeho představ.

První provozovnu si pronajal v Husově ulici a na otevření jim stačil pouhý měsíc a šest set tisíc korun. „Prvotní investice se nám vlastně ještě nevrátila,“ směje se Honza Hochsteiger. A dodává, že je to proto, že stále zvětšují výrobu, kupují další stroje i otevírají nové cukrárny.

Ty se dnes nachází nejen ve výše zmíněné Husově, ale také ve Francouzské, na Národní, ale také třeba ve Strašnicích. Velkorysá je i sama nabídka: z šedesáti druhů zmrzliny je vždy minimálně šest veganských.

„První veganskou neovocnou zmrzlinu jsme uvedli v roce 2017, rok jsem ji vyvíjel. Jsou náročné na přípravu a minimálně dvakrát nákladnější na výrobu než ty smetanové. Je pro nás ale důležité mít zmrzlinu pro každého. Jednu porci, bez ohledu zda je veganská, nebo ne, prodáváme za 55 korun,“ vysvětluje Hochsteiger. 

Reklama

Celkově je podle něj zmrzlinářský byznys poměrně nákladný: suroviny na kilo zmrzliny stojí 200 až 350 korun, voda a elektřina v provozovnách vyjdou na dvě stě tisíc měsíčně a největší hrozbou pro byznys je počasí. „Náš obrat je závislý na ročním období, v zimě je oproti létu zhruba pětinový. Pakliže bych to ale měl zprůměrovat, dostaneme se na roční obrat okolo 35 milionů korun,“ přiznává podnikatel.

Nevyplatilo by se tedy zmrzlinovým salonům na zimu zavřít? „Ekonomicky rozhodně ano, my ale poskytujeme lidem službu. A i když lidí v zimě chodí málo, tak chodí, a já jim nechci přestat poskytovat servis. Taky mám zodpovědnost za své zaměstnance, kterých je téměř sto padesát,“ odpovídá Hochsteiger.

Dodává, že přesto, že devadesát procent odbytu zmrzliny je stále v cukrárnách, část zisku, která navíc není omezená ročním obdobím, tvoří i služba dodávání zmrzlin do hotelů a restaurací. Odkazuje například na dlouhodobou spolupráci s restauracemi Ambiente, během pandemie začali spolupracovat i s rozvozy Wolt nebo Dáme jídlo. 

V blízké budoucnosti plánuje Jan otevřít showroom v suterénu zmrzlinového salonu na Národní třídě, kde budou probíhat mimo jiné i školení pro veřejnost. Expanzi do jiných měst razantně odmítá, ale touží experimentovat s dalšími příchutěmi.

Pokud se otevře další pobočka Crème de la Crème, bude podle spolumajitele malého zmrzlinového impéria tou poslední. „Kapacita výroby ještě není úplně vyčerpaná a láká nás otevřít ještě jeden podnik. Rozhodně se ale nestane, že jich za pár let budeme mít dvojnásob, nechceme být řetězec,“ tvrdí Honza Hochsteiger, pro kterého je osobní přístup k zákazníkovi extrémně důležitý.

„Nejšťastnější jsem, když vidím, že lidem naše zmrzlina chutná a že to, co děláme, má smysl,“ uzavírá.