skip to main content
Dobrá karma

Pomoc potřebným i udržitelnost. Česká značka Timoure et Group připravila ojedinělou charitativní kolekci

Stále víc českých módních firem se začíná intenzivně angažovat v charitativní práci a problematice udržitelné módy. A nejde jen o hezká slova a fráze, nýbrž také o reálné činy. Příkladně tradiční česká módní značka Timoure et Group (TEG) se nyní rozhodla podpořit mladé lidi, kterým zkomplikovalo život onkologické onemocnění.

Dvojice návrhářek Ivana Šafránková a Alexandra Pavalová, působících na české módní scéně od roku 1992, kdy coby absolventky pražské VŠUP značku Timoure et Group založily, nyní aktivně tvoří pro dobrou věc: společně navrhly limitovanou kolekci nazvanou 8×8. Zanedlouho bude uvedena do prodeje a veškerý výtěžek zamíří na dobročinné účely.

Letos totiž slaví osm let od založení Nadační fond Pink Bubble, který pomáhá mladým lidem v průběhu náročné onkologické léčby. A právě do Pink Bubble poputuje jako symbolický narozeninový dárek zisk z prodeje ojedinělé kolekce českých designérek a pravidelných účastnic pražského Designbloku.

„Osmička definuje naši dobročinnou kolekci i v dalších směrech,“ říká jedna z návrhářek Timoure et Group, Ivana Šafránková. „Vytvořily jsme osm speciálních outfitů, na nichž se vine růžová linka jako symbol propojení s Pink Bubble. Na osmi výjimečných ženách je v prostorách ateliéru Město – moře zachytila fotografka Alžběta Jungrová.“

Jednoduché modely navazují na typickou tvorbu studia, ostře růžové detaily jim dodávají zajímavou osobitost. Polovina kolekce bude k prodeji ve více kusech, vybrané modely však zůstanou jako unikátní solitéry.

Reklama

S kolekcí je provázáno několik vlivných žen českého zábavního průmyslu, včetně několika, které patří k tvářím Forbesu. Svoji tvář s projektem spojila například violoncellistka Terezie Kovalová, která se objevila na obálce českého Forbesu loni v únoru, dále vítězka soutěže MasterChef 2019 a členka letošního výběru Forbes 30 pod 30 Kristína Nemčková, herečka Dejvického divadla Klára Melíšková, foodblogerka Markéta Pavleje, moderátorky Daniela Písařovicová a Ivana Chvátalová nebo zakladatelka Pink Bubble, podnikatelka Martina Šmuková, která je také dlouholetou tváří značky Timoure et Group.

„Mám z této spolupráce obrovskou radost, Timurky jsou součástí mého života už skoro pětadvacet let. Jejich jednoduchý styl mám moc ráda a to, že kolekce 8×8 pro Pink Bubble vznikla, je prostě nádhera,“ říká.

Martina Šmuková z Pink Bubble

Limitovaná kolekce 8×8 bude na e-shopu Timoure et Group dostupná symbolicky od 8. 8. 2020. Velikost modelů je většinou univerzální, aby seděla většině žen, které chtějí pomoci dobré věci a zároveň svůj šatník zpestřit výjimečným kouskem z dílny českých návrhářek.

Zákaznice tím zároveň podpoří i udržitelnost v módě – veškeré produkty Timoure et Group jsou navrhovány a vyráběny v Česku, s ohledem na životní prostředí a z látek ze zemí Evropské unie. Všechny získané peníze z prodaných modelů 8×8 poputují na projekty Pink Bubble.

Nadační fond Pink Bubble, který v roce 2012 založila Martina Šmuková, podporuje mladé Čechy od 11 do 30 let, kteří se potýkají s rakovinou. Nabízí jim pomoc v průběhu náročné léčby i s návratem do života, včetně financování ozdravných pobytů nebo nezbytných pomůcek. Za 8 let fungování rozdělila nadace Pink Bubble mezi potřebné téměř 15 milionů korun.

Reklama
Reklama
Reklama