skip to main content
Byznys

Potřebovala uchovat vzpomínky. Do jejích deníků si dnes zapisují desítky tisíc lidí

2 minuty čtení

Zážitky. Jana Kellnerová jich během svých cest po světě posbírala tolik, že hledala způsob, jak je uchovat. Její představě nevyhovoval žádný produkt, a tak si vymyslela vlastní.

Pětiletý deník Tam & zpět, v němž pomocí otázek nahlížíte do minulosti a sledujete svůj rozvoj, vytvořila původně pouze pro sebe. Nyní jej mají doma desetitisíce pisatelů a pisatelek nejen z Česka.

„Přemýšlela jsem nad vytvořením jednoduchého způsobu, který zachytí střípky všedního dne a přetvoří je ve výjimečné vzpomínky,“ přibližuje osmadvacetiletá Brňanka. „Chtěla jsem vytvořit něco osobního, co lidem připomene, jaké štěstí je v životě potkalo a jaké zkoušky je den za dnem, rok za rokem posunuly o krok dál.“

Reklama

Myšlenka na deník nabízející otázku na každý den v roce, ke které se člověk po dobu pěti let vrací, se v hlavě Jany Kellnerové zrodila v roce 2015. Než však ve svém životě našla prostor na její realizaci a produkt dosáhl požadované kvality, uběhly více než dva roky.

„Nejvíce času jsem věnovala vymýšlení a seskupování otázek. Sepsala jsem je a potom je jednu po druhé probírala se životními kouči, aby zahrnovaly všechny aspekty našeho života. Otázky v deníku nejsou vnucující, jsou vždy otevřené, hravé se střídají s těmi hlubšími a můžeme díky nim zaznamenat posun v našich životech,“ popisuje Kellnerová.

Vznikly tak otázky týkající se například rodiny, práce, školy, koníčků, osobního rozvoje, ale i takové, nad nimiž se prý člověk v životě běžně nezamýšlí. „Každou odpovědí si člověk nejen uvědomí, jak se věci na jeho životní cestě neustále mění, ale také zjistí, že i ten nejmenší sen je cílem,“ tvrdí vystudovaná chemička a technoložka potravin.

V oboru nikdy nepůsobila a už v listopadu 2017 rozjela deníkové podnikání s tisícovkou výtisků. Věnovala se mu ve volném čase po večerech, zatímco přes den plnila úkoly zaměstnankyně korporátu. Zájem o její jedinečný zápisník byl ale takový, že od počátku následujícího roku se do jeho tvorby vrhla naplno.

Reklama

Deníku nadepsaného Tam & zpět, vycházejícího momentálně v osmi barevných provedeních a dvou velikostech, od té doby prodala 25 tisíc kusů. S ohledem na to, že v Česku je za bestseller považována publikace zakoupená desettisíckrát, jde za tak krátké období o úctyhodný počin. Žadatelů navíc stále přibývá.

„Za prvních deset měsíců roku 2019 evidujeme oproti předchozímu roku čtyřnásobný nárůst,“ pochvaluje si Kellnerová. Loni za své deníky utržila přes tři a půl milionu. Letos tak očekává sumu ještě větší.

Ačkoli se soustřeďuje primárně na tuzemský trh, prorazit zkouší i v zahraničí. Svůj zápisník už přeložila do slovenštiny a plánuje jej vydat i v dalších jazycích. Zároveň si pohrává s nápadem na vytvoření nového produktu.

„Ať už to bude cokoli, ráda bych zůstala u podobného principu – tedy jít vstříc budoucnosti a vracet se v myšlenkách zpět do minulosti.“

Reklama
Reklama