Automobilka Škoda Auto začala ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi sériově vyrábět kompaktní SUV elektromobil Elroq. Vyrábí se na stejné lince jako nový Enyaq a Octavia, denně může vzniknout až šest set vozů. Jde o druhý elektrický model značky po větším Enyaqu.
„Sdílení linky s elektrickým sourozencem, novým modelem Enyaq, vytváří spolu s místní výrobou bateriových systémů pro platformu MEB významné synergie ve výrobě a efektivitě nákladů,“ uvedl člen představenstva automobilky pro výrobu a logistiku Andreas Dick.
Flexibilní linka má automobilce umožnit rychle reagovat na změny v poptávce. Kvůli dosažení kapacity šesti set vozů denně přesunula Škoda loni část produkce modelu Octavia do závodu v Kvasinách.
Škoda Elroq nabízí systémový výkon od 125 kW do 210 kW a tři verze baterií. Provedení Elroq 85 může dosáhnout maximálního dojezdu přes 580 kilometrů v režimu WLTP. Dobití z deseti na osmdesát procent kapacity je možné podle baterie už za 25 až 28 minut. Elroq je prvním modelem značky s designovým jazykem Modern Solid. Více o modelu Elroq si můžete přečíst v našem článku.
Automobilka uvedla, že se základní cenou 799 tisíc korun jde o jeden z nejdostupnějších elektromobilů ve svém segmentu na trhu, a navíc je na některých trzích srovnatelná s jeho protějškem Karoq se spalovacím motorem.
Konkurentem by novému Elroqu mohl být například elektrický Renault Scénic E-tech s cenou přes milion korun nebo menší Volvo EX 30 s cenou začínající na 895 tisících korunách, dalšími vyzyvateli mohou být Kia EV3 za 899 tisíc korun nebo Hyundai Kona Electric za 819 990 korun.
Škoda letos očekává zvýšení prodejů svých elektrických vozů na více než osmdesát tisíc. Přispět by k tomu měla vedle modelu Elroq i modernizovaná verze elektrického modelu Enyaq. Prodeje modelu Enyaq loni automobilce celosvětově klesly o 2,6 procenta na 79 500 aut. Do konce loňského roku přijala automobilka na nový Elroq přes dvacet tisíc objednávek.