Investiční skupina Trigema miliardáře Marcela Sourala výrazně posiluje na poli analýzy realitního trhu. Koupila většinový podíl ve Společnosti pro Cenové mapy ČR, která provozuje portál CenovaMapa.org. Ten úzce spolupracuje s poradenskou firmou Deloitte a je předním poskytovatelem dat o nemovitostech a jejich cenách v Česku.

Trigema tak pod svá křídla získává už druhou společnost zabývající se daty o nemovitostech. Tou první je datový startup Flat Zone, který vznikl přímo pod Trigemou a který agreguje nabídku novostaveb na českém a slovenském trhu a zároveň provozuje vlastní analytickou aplikaci Data Studio. Skupina tak podle slov Marcela Sourala bude provozovat největší platformu o realitních datech na českém trhu.

„Naší vizí je zejména zvýšit transparentnost dat na českém realitním trhu, která stále není vysoká, a zjednodušit uživatelům práci s těmito daty. Zároveň vycházíme vstříc stále větší poptávce o datové analýzy a služby z řad firemních klientů i jednotlivců,“ říká Marcel Soural s tím, že hlavním cílem nové akvizice bude narovnat trh, vyvíjet nástroje pro digitalizaci realitního trhu a digitalizaci hypoték a ve spolupráci s Deloitte poskytovat relevantní data o nemovitostech a interpretovat je.

Společnost pro Cenové mapy ČR se nově přejmenuje na Dataligence, přičemž nový název postupně nahradí i značku CenovaMapa.org.

„Portál CenovaMapa.org jsme dlouhodobě sledovali, líbila se nám komplexnost jejich dat. A protože i my se datům prostřednictvím Flat Zone velmi intenzivně a dlouho věnujeme, spojení nám dávalo smysl. Developeři i banky totiž potřebují správná a důvěryhodná data a nástup digitalizace oblast bankovnictví a ani realitní trh nemine,“ vysvětluje Soural.

Zároveň dodává, že startup Flat Zone nekončí a akvizice neznamená jeho přímé propojení s nově pořízeným portálem. Oba projekty budou fungovat samostatně a mít na starosti trochu jiný segment. „Navzájem ale budou využívat svá data a data Trigemy,“ doplňuje Soural.

„Propojení lidí z Cenové mapy, Trigemy, Flat Zone a Deloitte nám umožňuje vytvořit jedinečnou a unikátní platformu vědomostí, zkušeností a dat, jaká v Česku reálně nemá obdoby,“ dodává Milan Roček, majitel firmy Hyposervis, která portál CenovaMapa.org založila a ve spolupráci s poradenskou firmou Deloitte ho provozuje. Hyposervis bude nově držet podíl 49 procent.

Společnost pro Cenové mapy ČR se v posledních pěti letech stala jedničkou v oblasti poskytování dat pro online oceňování nemovitostí, vyvinula vlastní valuační modely pro oceňování bytů, dodává data i digitální nástroje celé řadě bank a developerských firem.

„Hledali jsme partnera, který rozumí dobře trhu nemovitostí, zejména novým bytovým projektům, je technologicky zaměřený na práci s daty a je kapitálově silný pro realizaci ambiciózních digitálních projektů. Kapitálový vstup skupiny Trigema nám umožní v ještě větší míře rozvíjet nástroje pro digitalizaci českého bankovnictví a současně se zaměřit na vývoj nástrojů pro běžné klienty,“ komentuje transakci Roček.

Od akvizice si Trigema slibuje, že pod jednou investiční skupinou propojí agregátor nabídek nových developerských projektů, nejrozsáhlejší databázi o nemovitostech pro bydlení z dat katastru i data o skutečných prodejních cenách za posledních 25 let. Částku, která Trigemě umožnila získání většinového podílu, obě strany odmítly komentovat.